Det San Francisco-baserede startup Prepd står bag en moderne udgave af madkassen, som ikke blot de selv, men også flere investorer, kan se fidusen i.

Prepd har således hentet en del funding via crowdfunding-portalen Kickstarter og en efterfølgende Indigogo-kampagne, der indbragte knap tre mio. dollar.

Selskabets madkasse er døbt Prepd Pack og den indeholder et fleksibelt containersystem, køleelementer og magnetisk bestik.

Dertil kommer (selvfølgelig) en integreret app, som skal gøre det langt nemmere og sjovere at tilberede en sund frokost.

Spring/Summer assisterer

For at få endnu mere luft under vingerne henvendte Prepd sig i fjor til det danske bureau Spring/Summer og spurgte, om det ville hjælpe med at realisere deres vision om at revolutionere den gammeldags madpakke.

Det ville Spring/Summer gerne, og bureauet har nu i samarbejde med Prepd skabt brugeroplevelse og design for den digitale del af produktet, altså Prepd app’en, og hjulpet med at udvikle Prepd brandet, oplyser Robert Thomsen, der er partner og creative director i bureuaet.

Selve app’en giver bl.a. adgang til en lang række opskrifter lavet i samarbejde med kokke, ernæringseksperter og foodies.

Dertil kommer, at brugeren kan filtrere opskrifterne og vælge specifikke diæter, sundhedsmål og ingredienser, og app’en kender også ernæringsværdien af den frokost, brugeren spiser, så man får et overblik over, hvad man indtager og kan gemme værdierne i Apple's Health app.

Du kan selv tjekke Prepd Pack ud på den tilknyttede onlineshop (som Spring/Summer i øvrigt også har lavet), og første release af iOS App’en kan downloades her.