AOL er i luften med en ny selvbetjeningsfunktion til sin mobile supply side-platform ONE, som blev lanceret herhjemme i fjor.

En satsning, der også skal gøre AOL relevant i mobil-annonce sammenhæng.

Den nye selvbetjeningsfunktion skal gøre det nemmere for i særdeleshed app-udgivere og udviklere at lykkes i det mobile univers.

- App-udviklere vil have Premium Demand kombineret med større kontrol og indsigt i brugerne – altsammen leveret i en fleksibel, enkel og strømlinet platform, siger Jakob Stigler, der er Managing Director for AOL Be On i Norden.

- Med lanceringen af selvbetjeningsfunktionen gør vi det nu muligt for app-udgivere og udviklere at træffe de rigtige beslutninger for deres egne brands. Der er et stort potentiale for mobile her i Norden, så vi glæder os til at se effekten af den nye selvbetjeningsfunktion, fortsætter han.

Bedre indtjening, tak

Formålet med selvbetjeningsfunktionen er at give app-udviklere mulighed for at sikre indtjening på tværs af enheder og formater, så de kan administrere annoncevisning, netværk og aktivitet i realtid og samtidig få adgang til masser af data ved hjælp af platformens rapporter.

Mobile-platformen giver adgang til hundredvis af annonceringskilder, heraf 95 af Top 100 AdAge Brandannoncører.

Ifølge Jakob Stigler giver mobile langt større mulighed for at skabe en sikker og overbevisende annonceoplevelse.

- Mange app-udviklere er afhængige af mere end 15 forskellige indtjeningsplatforme og SDK'er (Software Development Kit, red.), siger han.

- Håndteringen og integrationen af alle disse teknologier i forskellige apps er enormt tids-  og ressource-krævende. Vi leverer en omfattende indtjeningsløsning, som netop er designet til det mobile univers, og som gør det nemmere at arbejde med flere partnere og dermed strømline processer, slutter Jakob Stigler.