Der er fart på hos Pointvoucher, der står bag en platform til brandede mobilspil. Virksomheden, der tidligere har modtaget en halv million kroner i funding fra Innovationsfonden, gik nemlig for nylig på Seedrs.com for at rejse flere penge, og det har virksomheden sikkert ikke fortrudt.

På blot 12 dage nåede Pointvoucher således sit crowdfunding-mål på en halv million pund, godt 4,2 mio. gode danske kroner.

Pointvoucher, der har den tidligere Konstellation-CEO Nicolai Elmqvist som medstifter, CIO og CMO, er nu åben for overfunding i en kort periode for at hente endnu flere penge ind for at realisere målet om at skabe en global underholdningsplatform, hvor vouchers (rabatkuponer) og mobilspil går op i en højere enhed til glæde for såvel brands som forbrugere.

Pointvouchers første spil, ”Big One Buckle Up”, blev udgivet i 2015 i samarbejde med forlystelsesparken Blackpool Pleasure Beach i Storbritannien. Kort efter blev Pointvoucher også synlig herhjemme med spil for Tivoli, Bilka og Call me.

Selskabets voucher-løsning er nu blevet samlet i en fælles vouchershop for alle brands, der er åbnet op for eksterne voucher-partnere, og ifølge Pointvoucher er økosystemet begyndt at virke, så brugerne selv opdager nye spil og flytter sig rundt mellem dem.

Bilka er begejstret

Og danskerne er vilde med mobilspil. Også Pointvouchers. I dag har mere end 5,5 pct. af den danske befolkning således downloadet Bilkas første spil, produktionen har tjent sig selv hjem, og sammenlagt er der blevet tilbragt mere end 140 års spilletid på Pointvouchers platform.

Der er ligefrem dukket private Facebook-grupper frem, hvor fans diskuterer spiltaktik, og der er blevet hentet og indløst hundredtusinder af vouchers i Bilkas hypermarkeder.

I starten af april udkom Bilkas andet mobilspil, Power-Per (Far til Femten), og der er flere på vej, lyder det fra Alice Monberg, marketingchef i Bilka.

- Vi leder altid efter nye måder at optimere vores marketing på, og Pointvouchers platform har fungeret rigtigt godt og gjort det muligt for os at underholde vores kunder på et helt nyt niveau. Vi glæder os til at udgive flere spil med Pointvoucher i år, siger hun.

Fra brands til storbyer

I oktober 2017 lancerede Pointvoucher spillet ”Play London With Mr. Bean” og begyndte dermed en global ekspansion med et nyt forretningsområde, som virksomheden kalder city games.

Spillet er lavet i samarbejde med London & Partners og Mr. Beans brand licensing partner Endemolshine Group samt Viacom International. Dertil kommer flere end 75 lokale og internationale voucher-partnere.

Spillet gør det muligt for brugerne at udforske London, samtidig med at de kan optjene point og købe vouchers til lokale og internationale brands.

”Play London With Mr. Bean” er det første af mange kommende storby-spil, som Pointvoucher vil udgive i løbet af de næste år.

Målet er at opbygget et globalt netværk af spil og vouchere, som gør det muligt for folk at spille sjove spil og optjene points til vouchers, ligegyldigt hvor de befinder sig i verden.

Global ekspansion er målet

I juni hyrede Pointvoucher David McKie fra London & Partners som Global Business Developer til at stå i spidsen for virksomhedens ekspansion.

Pointvoucher er i øjeblikket i kontakt med mere end 10 nye storbyer og arbejder lige nu på at blive klar til de næste spiludgivelser for Paris og New York.

- Vi er meget tilfredse med den modtagelse, Mr. Bean-spillet allerede har fået, og vi er overbeviste om, at Pointvoucher er en fantastisk og unik platform, hvor turister og lokalbefolkningen kan opleve en by gennem et spil, samtidig med at de optjener gode tilbud fra virksomheder, der til gengæld kan drage fordel af den øgede kundetrafik til butikken, slutter Thomas Gadegaard, Pointvouchers medstifter og managing director.

Du kan læse mere om Pointvoucher på deres crowdfunding-side, eller du høre mere om deres planer i denne video:

Credits:

Bilkas første spil, Far til 14, nu tre på stribe, er lavet i samarbejde med WDP (Wibroe, Duckert & Partners) og Copenhagen Creators. Tivoli Puzzle er lavet i samarbejde med Copenhagen Creators. Andre spil er Pointvouchers egne produktioner.