Vi lever i en verden, hvor mobilen har overhalet desktoppen som søgeværktøj. Men kun en tredjedel af danske virksomheder har en Mobile First strategi, fortæller en helt ny Adobe-analyse os.

En femtedel af virksomhederne har end ikke integreret mobilen i deres digitale strategi. Flertallet af resten famler sig fremad efter de-små-skridts-princip.

– Det er tankevækkende, mener Christian Godske, Chief Digital Officer Nordic hos MediaCom.

– I en verden, hvor 23 pct. af danskerne har installeret en adblocker på deres desktop, mens kun 9 pct. har gjort det på mobilen, er her en mulighed, de fleste overser.

Christian Godske indleder i dag en serie, ”Media Comments”, som MediaCom sender til markedet, og som vi nyder godt af her på markedsforing.dk.

Det er indledningen på en videorejse, Markedsføring (lidt sent) også begiver sig ud på. Video-formatet er godt til at skabe klarhed over komplekse problemstillinger, så længe det håndteres professionelt. Det forsøger vi at leve op til.

Tak til MediaCom for partnerskabet.

Se filmen om ”den mobile problemstilling” her: