Den danske VVS-grossist, Brødrene Dahl, har i en årrække - i samarbejde med bureauet Magnetix - haft succes med datadrevet marketing baseret på aktiv udnyttelse af data fra sine mange kundetransaktioner.

Og nu sætter kæden, der er en del af den franske Saint-Gobain-koncern, også øgede ressourcer af til at blive mere kundefokuseret på mobilen.

Det sker i form af en samarbejdsaftale med det strategiske mobilbureau og konsulenthus Mobtimizers. Aftalen kommer som led i et øget fokus på digitalisering af kundekommunikationen i kædens e-commerce afdeling, der også arbejder med personaliseret app-kommunikation.

Om årsagen til, at Brødrene Dahl har valgt Mobtimizers som ny samarbejdspartner til markedsføring og måling af i første omgang appen BDmobil siger Bjarke Mads Sejersen, der er e-handelschef hos Brødrene Dahl, Saint-Gobain Distribution Denmark :

- Vi ønsker at møde vores kunder, hvor de er. Og netop derfor vil vi nu fokusere på at optimere vores mobile kommunikation. Mobtimizers tænker strategisk, fokuserer på data og arbejder helhedsorienteret i feltet mellem marketing, digital og apps og hjælper os med at træffe gode, velbegrundede beslutninger i vores digitale arbejde.

Best practice banede vejen

Mobtimizers skal primært arbejde med app store-optimering, analyse af brugeradfærd og måle effekten af markedsføringen - og samtidig også rådgive om digitale strategi tiltag, som på sigt skal føre til løbende optimeringer af BDMobil-appen.

Og ifølge det bare to år gamle bureau har ikke mindst flotte resultater for kunder som Aller, Arla, MobilePay, Top-Toy og Coop banet vejen for det nye samarbejde med Brødrene Dahl:

- Vi har på kort tid allerede skabt gode resultater for andre kunder inden for især App Store Optimering, en hidtil overset disciplin herhjemme, så vi har allerede gjort os best practice erfaringer på området, siger Brian Egerup Kjærulff, der er CEO i Mobtimizers og tilføjer:

- Vi glæder os til samarbejdet med Saint-Gobain Distribution Denmark, for vi er sat i verden netop for at sikre, at vores samarbejdspartnere kommunikerer relevant og effektivt, så deres kunder får den bedst tænkelige oplevelse ud af deres mobil og app-applikationer.