• 1508 giver MobilePay nyt look

    Om kort tid bliver MobilePay udskilt som selvstændigt selskab, og i løbet af det kommende halve år udrulles en ny visuel identitet. Det nye logo er allerede nu på plads, og det er skabt af det digitale designbureau 1508.

    20. september 2017
  • Mobile video first, tak

    Hver anden annoncør forventer, at videoreklamer allerede fra i år bliver den form for kommerciel kommunikation, der øger deres omsætning mest, viser rapport fra Oath, der også slår fast, at Mobile Video First bør være annoncørernes nye mantra.

    14. september 2017
  • Google hædrer dansk rejse-app

    Søgegiganten Google uddelte forleden priser til årets bedste Android-apps, og her gik én af kun fire priser til en dansk-udviklet app i kategorien Innovation. 

    14. september 2017
  • Bureau bag ny kø-dræber app

    En ny mobil-app vil skære op mod 75 procent af kø-tiden ved fx fodboldkampe og festivaler - og give sponsorerne nye muligheder. Venue Manager, der ejes af det digitale bureau Combine, står bag.

    01. august 2017
  • TV 2: Få bingo når du ser reklamer

    Nu kan danskerne få bingo på mobilen ved at se tv-reklamer på TV 2. Det skal bl.a. fastholde seere i reklameblokken og øge den digitale brugerinddragelse, forklarer Christian Godske.

    26. juni 2017
  • Værsgo: Snapchat-tips fra MediaCom

    Snapchat har netop lanceret et format, der er brugervenligt – for annoncørens pengepung. MediaCom er blandt pionererne i formatet - i samarbejde med filmselskabet UIP - og giver her fordele og forbehold videre.

    23. juni 2017
  • Vælg dine nyheder med hjertet

    TV 2 Regionernes nye apps udvælger nyhederne til dig. Hvad der begyndte som et ønske om én app, endte med at blive til 14 forskellige – og de skal få brugertallet til at vokse. Peytz & Co har været i maskinrummet.

    16. maj 2017
  • Nyt marketing-værktøj

    Den danskejede IT-virksomhed Napp A/S har skabt et værktøj, der tilfører den digitale markedsføring ”uanede muligheder”, lyder det fra Dansk Erhverv og Napp.

    21. april 2017
  • Bryd giganternes monopol

    De rigtige mobile værktøjer kan bryde giganternes monopol. Hverken udgivere eller annoncører behøver længere at bekymre sig om Facebooks og Google digitale dominans, mener de hos Widespace.

    04. april 2017
  • AOL bejler til mobile annoncører

    Et nyt samarbejde mellem AOL og adsquare skal også gavne danske udgivere og annoncører og give dem endnu bedre mulighed for at ramme den ønskede målgruppe på de små skærme, lyder det fra parterne bag.

    02. marts 2017
  • Om at tilpasse sig mobile kunder

    Kristina Walcker-Mayer, Mobile Apps Production Manager i Zalando, fortæller her, hvordan e-handelsgiganten har ændret sin tilgang til mobile kunder. Og hvad de har fået ud af det.

    02. marts 2017
  • Sluk mobilen og bliv klogere

    En ny app, HOLD, belønner studerende for ikke at spilde tiden på Facebook og de andre sociale medier. ”De bliver beviseligt klogere af det, fordi de studerende koncentrerer sig om studierne”, mener de hos HOLD Danmark.

    08. februar 2017
  • Dansk bureau hjælper US-startup

    Det amerikanske startup Prepd, der står bag en moderne madkasse, har fået dansk bureau-assistance i skikkelse af Spring/Summer, der bl.a. har hjulpet til med at udvikle produktet og Prepd-brandet.

    31. januar 2017
  • Den mobile annonce-kamp skærpes

    AOL er i luften med en ny selvbetjeningsfunktion skræddersyet mobile first-udgivere, der skal lokke endnu flere til platformen ONE.

    27. januar 2017
  • Giga-spambøde til taxaselskab

    Taxa 4x35 sendte sms’er ud til +27.000 mobilnumre for at informere om, at samarbejdet med bestillings-app-leverandøren, ClickATaxi, var stoppet. Det koster nu taxaselskabet en bøde på 250.000 kroner.

    11. januar 2017
  • Skærmstørrelsen betyder noget

    Vi shopper stadig mere via mobile enheder, men det er fortsat på de større skærme, de største netindkøb foretages. Dårlig navigation og dårligt design på de små skærme er en del af forklaringen.

    14. december 2016
  • Mobilkalender sælger bøffer

    Den danske steak-restaurant MASH har sammen med bureauet Brandmobile opfundet en skrabe-julekalender til mobilen. Målet er naturligvis salg, men kalenderen sikrer også folkene bag MASH værdifuld viden.

    13. december 2016
  • Start-up melder om mobil-succes

    Mens displayannoncer måler klikrater i promiller, så kan den danske tilbuds-app Catsj prale af langt bedre resultater for annoncørerne på mobilen.

    09. november 2016
  • VVS-kæmpe vælger mobilbureau

    VVS-grossisten Brødrene Dahl har sat sig for at optimere sin mobile kommunikation med kunderne, og har derfor indgået samarbejde med et bare to år gammelt strategisk mobilbureau og konsulenthus.

    04. november 2016
  • 3 faktorer driver mobilreklamer

    Kontekst, video og programmatic er de tre faktorer, som kommer til at drive den mobile annoncering i den nærmeste fremtid, lyder det bl.a. fra AOL's Jesper Laumand i denne klumme.

    31. oktober 2016