• McDonald’s app slår giganter

    Top 10-listen over årets mest populære gratis apps i App Store er landet, og her kommer en McDonald’s app – som NORD DDB CPH er bureauet bag – ind på en fin sjetteplads foran fx YouTube og Facebook.

    15. december 2017
  • Nyt dansk mobil-bureau er på banen

    Det danske startup Rally ruller nu ud af garagen for at udfordre de store spillere på markedet for mobilannoncer. Planen er at løfte niveauet, så mødet mellem annoncør og mobilbruger bliver endnu mere interessant, end det er i dag.

    12. december 2017
  • Mobiliteten, ikke mobilen...

    Smartphonen er kommet for at blive. Eller en nyudviklet fætter. Men det er ikke dimsen, men dimsen som værdibærer, altså selve mobiliteten, der er interessant, mener Michael Ingemann.

    06. december 2017
  • Du har ikke brug for en app…

    … med mindre du har uanede ressourcer eller er en af de helt store e-handelsspillere. ”Du kommer til at bruge alle dine penge på opdateringer”, advarer dansk mobilekspert, der selv er en del af app-miljøet.

    24. november 2017
  • Mobil-annonceringen boomer i DK

    Mobil-annonceringen fortsætter væksten herhjemme, lyder det fra analytikerne hos eMarketer, der forudsiger, at næsten 80 procent af det digitale reklameforbrug i Danmark i 2021 vil foregå på mobilen.

    03. oktober 2017
  • Video-festen rykker på mobilen

    Online-video er kommet for at blive, men det er i stigende grad på smartphonen, festen foregår, viser ny undersøgelse af forbrugernes adfærd, hvor der er masser af guf at hente for annoncører og medier.

    29. september 2017
  • 1508 giver MobilePay nyt look

    Om kort tid bliver MobilePay udskilt som selvstændigt selskab, og i løbet af det kommende halve år udrulles en ny visuel identitet. Det nye logo er allerede nu på plads, og det er skabt af det digitale designbureau 1508.

    20. september 2017
  • Mobile video first, tak

    Hver anden annoncør forventer, at videoreklamer allerede fra i år bliver den form for kommerciel kommunikation, der øger deres omsætning mest, viser rapport fra Oath, der også slår fast, at Mobile Video First bør være annoncørernes nye mantra.

    14. september 2017
  • Google hædrer dansk rejse-app

    Søgegiganten Google uddelte forleden priser til årets bedste Android-apps, og her gik én af kun fire priser til en dansk-udviklet app i kategorien Innovation. 

    14. september 2017
  • Bureau bag ny kø-dræber app

    En ny mobil-app vil skære op mod 75 procent af kø-tiden ved fx fodboldkampe og festivaler - og give sponsorerne nye muligheder. Venue Manager, der ejes af det digitale bureau Combine, står bag.

    01. august 2017
  • TV 2: Få bingo når du ser reklamer

    Nu kan danskerne få bingo på mobilen ved at se tv-reklamer på TV 2. Det skal bl.a. fastholde seere i reklameblokken og øge den digitale brugerinddragelse, forklarer Christian Godske.

    26. juni 2017
  • Værsgo: Snapchat-tips fra MediaCom

    Snapchat har netop lanceret et format, der er brugervenligt – for annoncørens pengepung. MediaCom er blandt pionererne i formatet - i samarbejde med filmselskabet UIP - og giver her fordele og forbehold videre.

    23. juni 2017
  • Vælg dine nyheder med hjertet

    TV 2 Regionernes nye apps udvælger nyhederne til dig. Hvad der begyndte som et ønske om én app, endte med at blive til 14 forskellige – og de skal få brugertallet til at vokse. Peytz & Co har været i maskinrummet.

    16. maj 2017
  • Nyt marketing-værktøj

    Den danskejede IT-virksomhed Napp A/S har skabt et værktøj, der tilfører den digitale markedsføring ”uanede muligheder”, lyder det fra Dansk Erhverv og Napp.

    21. april 2017
  • Bryd giganternes monopol

    De rigtige mobile værktøjer kan bryde giganternes monopol. Hverken udgivere eller annoncører behøver længere at bekymre sig om Facebooks og Google digitale dominans, mener de hos Widespace.

    04. april 2017
  • AOL bejler til mobile annoncører

    Et nyt samarbejde mellem AOL og adsquare skal også gavne danske udgivere og annoncører og give dem endnu bedre mulighed for at ramme den ønskede målgruppe på de små skærme, lyder det fra parterne bag.

    02. marts 2017
  • Om at tilpasse sig mobile kunder

    Kristina Walcker-Mayer, Mobile Apps Production Manager i Zalando, fortæller her, hvordan e-handelsgiganten har ændret sin tilgang til mobile kunder. Og hvad de har fået ud af det.

    02. marts 2017
  • Sluk mobilen og bliv klogere

    En ny app, HOLD, belønner studerende for ikke at spilde tiden på Facebook og de andre sociale medier. ”De bliver beviseligt klogere af det, fordi de studerende koncentrerer sig om studierne”, mener de hos HOLD Danmark.

    08. februar 2017
  • Dansk bureau hjælper US-startup

    Det amerikanske startup Prepd, der står bag en moderne madkasse, har fået dansk bureau-assistance i skikkelse af Spring/Summer, der bl.a. har hjulpet til med at udvikle produktet og Prepd-brandet.

    31. januar 2017
  • Den mobile annonce-kamp skærpes

    AOL er i luften med en ny selvbetjeningsfunktion skræddersyet mobile first-udgivere, der skal lokke endnu flere til platformen ONE.

    27. januar 2017