Bureauet 727 communication får ny CEO. Med ansættelsen af Jesper Gaarde som topchef opruster 727 i kampen om især B2B-kunderne.

Med mere end 30 års ledelseserfaring inden for byggeri, salg og marketing skal han nu stå i spidsen for en offensiv på det østjyske reklame- og kommunikationsmarked.

Jesper Gaarde er 53 år og kommer fra en stilling som marketingdirektør i STARK Danmark, hvor han har haft ansvaret for at markedsføre og positionere en af byggebranchens største leverandører.

Han har bl.a. stået i spidsen for udvikling og lancering af kommunikationsuniverset ”Det skal bygges væk”, der vandt Berlingske Detailhandelsprisen i 2017. Desuden står han bag det succesfulde sponsorkoncept STARK Racing, som flere gange har vundet DTC-mesterskabet – kongeklassen i dansk motorsport. 

En erfaren kommerciel leder

Det er med andre ord en særdeles erfaren kommerciel leder, der sammen med de to stiftere, Flemming Kok og Tom Elert, fremover vil udgøre direktionen på bureauet.

– Jesper har en solid baggrund inden for ledelse, salg og marketing fra både Danmark og USA, siger Tom Elert, Strategic Director i 727 communication.

– Han har desuden mange års erfaring som kunde på et reklamebureau, med medieindkøb og udvikling af strategisk stærk markedsføring på tværs af kanaler og kontaktpunkter.

– Jesper kommer til bureauet med friske øjne og ved, hvad der kræves for at få en ny marketing-strategi eller kampagne forankret i kundens organisation. Med denne baggrund samt Jespers gejst og drive føler jeg mig overbevist om, at vi har fundet den helt rigtige profil til at stå i spidsen for 727 communication a/s.

Bureauets succes er lig kundernes succes

Som ny CEO vurderer Jesper Gaarde, at bureauet har nogle helt unikke muligheder som skal forfølges.

– Som bureau skal du i dag favne både digitale kompetencer og det mere konventionelle reklamehåndværk. Derfor er samarbejdet mellem 727 og søsterselskabet Klean det perfekte partnerskab imellem et strategisk kommunikationshus og en digital aktør.

– Sammen er vi stærkt rustet til fremtidens kommunikationsopgaver, hvor det strategiske, kreative og digitale skal følges ad. Vi skal som bureau favne langt flere kompetencer end for få år siden, og samtidig evne at forankre marketingindsatsen hos vores kunder. Først når vores kunder har succes, har vi succes, fortæller Jesper Gaarde.

Jesper Gaarde har fra kundesiden arbejdet sammen med 727 i flere år og har i den tid oplevet et stort engagement og en dedikation, der afspejler bureauets vilje og evne til at hjælpe kunderne med at skabe forretningsværdi i krydsfeltet mellem strategi, kreativitet og teknologi.

– Jeg har stor respekt for de resultater, virksomheden har skabt, og den position man har opnået. 727 communication a/s har formået at skille sig ud i mængden, bl.a. ved at opstille en Boeing 727 ved motorvej E45, som symboliserer, hvordan bureauet hjælper med at flytte kunderne på rejsen til nye destinationer, slutter Jesper Gaarde.