Det Nasdaq-noterede danske MarTech-selskab Agillic hyrede tidligere på året den tidligere direktør for Sitecore i Norden, Thomas G. Andersen, som ny Chief Sales Officer, og nu henter MarTech-selskabet endnu en tung profil fra softwareselskabet for at booste salget.

Det drejer sig om Kim Elsass, der er ny Head of Global Partner Programs hos Agillic.

Hos danskfødte Sitecore var Kim Elsass senest Executive Vice President.

- Med ansættelsen af Kim Elsass sætter Agillic nu yderligere tryk på udviklingen af vores forretning ved at øge selskabets internationale engagement og fokus, lyder det i den sammenhæng fra Jesper Valentin Holm, CEO i Agillic, i en pressemeddelelse.

Kim Elsass skal fokusere på at styrke partnerrelationerne og øge salget i Benelux, Tyskland, Østrig og Schweiz, ligesom han skal arbejde tæt sammen med Agillics engelske kontor.

Frisk på ny spændende rejse

Partnerprogrammerne vil bl.a. indeholde nye træningsprogrammer med fokus på både salg og leverance, samt en række initiativer på marketingfronten.

Og Kim Elsass ser frem til den nye udfordring:

- Det er et fantastisk spændende tidspunkt at komme ombord hos Agillic. Selskabet har et attraktivt og efterspurgt produkt, og markedet for AI-drevet marketingautomation er i hastig vækst. Det er ikke ulig, hvad vi så i Sitecore på samme tidspunkt i deres udvikling, og den rejse gentager jeg gerne, siger Agillics nye Head of Global Partner Programs, der begyndte i sit nye job 1. august.