Teleselskabet Call me, der begyndte tilværelsen som Debitel i 1997, og som blev købt af Telia i 2007, siger farvel til Anthony Lim som salgs- og marketingdirektør.

Afgangen er ikke ensbetydende med, at Telia har planer om at droppe Call Me som brand eller Tal Ordentligt-universet, oplyser Rasmus Avnskjold, pressechef i Telia Danmark.

Skilsmissen fremgår af Anthony Lims seneste post på LinkedIn, hvor han skriver:

– Så blev der lukket og slukket, og jeg har nu tjekket ud fra Call me. Det har været mere end ni gode år i en virksomhed med fantastiske medarbejdere og kolleger, skriver salgs- og marketingdirektøren.

– Vi har haft modet til at gå andre veje og har skabt en unik kultur. ”Tal ordentligt” er kommet på det danske landkort, og er nu også mere eller mindre en fast del af de danske skoler.

– Call me GØR en forskel i Danmark – det er jeg stolt af. Tak til alle kolleger, partnere, bureauer, leverandører osv., som har været med på vores rejse og bakket op om Call me. Det har været en fed kamp. Vi er et hjerte til forskel.

Således slutter Anthony Lim, der indledte ”Tal ordentligt” kommunikationen sammen med Hanne Lindblad i 2011, og hvor de sammen brugte credoet til at bygge mere end blot og bart kommunikation.

Meget tyder på, ikke mindst Telias seneste regnskab, at skilsmissen skyldes den fortsatte rationalisering og effektivisering inden for Telia, der er årsag til, at Anthony Lim og selskabet er blevet enige om hans afgang.

Effektivisering er en strategi, ingen teleselskaber har været i stand til at eksekvere samtidig med, at selskaberne positionerede sig som andet end blot "tale-logistik".

Men hvorfor det lige netop går ud over nøglemedarbejdere i Call me er vanskeligere at greje, idet Call me efter markedsforing.dks oplysninger klarer sig relativt godt i markedet.

Vi har naturligvis forsøgt at få kommentarer fra Anthony Lim.

Opdateres...