Vizeum, der de senere har placeret sig i spidsen for mediebureauerne herhjemme i kategorierne Digital og Innovation i den årlige MyImage-analyse, vil styrke de strategiske kompetencer. 
 
Derfor er Rasmus Poulsen hentet til bureauet fra Orchestra. Han bliver Head of Strategy og leder af Vizeum Integrate, der er mediebureauets indholdsenhed. 
 
- At vi nu kan sætte Rasmus på holdkortet glæder mig rigtig meget. Rasmus har gennem sin baggrund både den digitale og strategiske værktøjskasse i orden og besidder stærke kompetencer inden for konceptudvikling, indholdsdistribution og mediainnovation, lyder det bl.a. fra Kristian Koch, adm. direktør i Vizeum, i en pressemeddelelse. 
 
- Med det kompetencesæt er jeg ikke i tvivl om, at Rasmus kommer til at gøre en stor positiv forskel for os og vores kunder, fortsætter han. 
 
En drømmestilling 
 
Rasmus Poulsen, der tiltrådte den nye stilling midt i april, begrunder sit valg således: 
 
- Det er helt klart en drømmestilling for mig. I Vizeum vil vi være med til at forme fremtidens markedsføring og gentænke den måde, reklamekommunikation skabes, distribueres og konsumeres.  
 
- I en tid hvor det klassiske medieindkøb i stigende grad er en commodity, er der efter min mening brug for kreativt tænkende, indholdsstærke mediestrateger, der evner at se nye kommercielle muligheder i et komplekst og omskifteligt medielandskab.  
 
- Med et solidt afsæt i klassiske mediebureaudyder som indsigter, data og planning, er Vizeum Integrate sat i verden for at udfordre business as usual i marketing mixet, og sammen med kunder og samarbejdspartnere finde nye veje til forbrugernes hjerter. Og det har jeg glædet mig helt ustyrligt meget til at blive en del af, slutter Rasmus Poulsen. 
 
Rasmus Poulsen, der sideløbende også underviser på Reklamelinjen og er en del af juryen til Creative Circle, bliver en del af direktionen i Vizeum.