Kommunikations- og reklamebureauet Primetime melder om et stigende antal kunder på forsvarsområdet.

Derfor opruster Primetime ved at hente Eigil Schjønning (pensioneret oberst) til bureauet, hvor han fremover vil indgå som fast associeret forsvarsrådgiver. Han skal rådgive Primetimes danske og internationale kunder relateret til forsvarsindustrien.

Schjønning har en 40 år lang karriere bag sig i det danske forsvar, hvor han bl.a. har været chef for Totalforsvarsregion Sjælland, chef for Hærens Officersskole, chef for Hærens Kampskole i Oksbøl samt brigadechef.

Han har desuden været udsendt til tjeneste i Bosnien og Afghanistan samt til tjeneste i div. NATO-stabe.

Masser af viden

Det har givet Eigil Schjønning en masse viden om, hvordan politiske beslutninger implementeres samt dansk forsvars materielindkøb og -anvendelse. Dertil kommer omfattende viden om både nationale og internationale forsvarspolitiske forhold, så hos bureauet er der glæde over at få en forsvarseksperten tilknyttet:

- Vi oplever en efterspørgsel fra vores kunder på at forstå den logik og de processer, som gør sig gældende, når man vil levere produkter og services til det danske forsvar, lydet det fra Lars Barfoed, tidligere politiker, minister og formand for Det Konservative Folkeparti, som i dag er direktør for Public Affairs i Primetime, i en pressemeddelelse.

- Ved at samarbejde med Eigil kan vi nu i fællesskab rådgive kunder på allerhøjeste forsvarsfaglige niveau kombineret med Primetimes erfaring og styrker på områder som Public Affairs og medie- og presserådgivning, fortsætter han.

Eigil Schjønning ser frem til at kaste sig over de nye opgaver:

- Jeg glæder mig over samarbejdet med Primetime. Virksomheden er stærk på kommunikation og politisk interessevaretagelse og har en årelang historie, når det gælder rådgivning af virksomheder indenfor forsvarsindustrien, siger Eigil Schjønning.

- Vores samarbejde er derfor meget oplagt med min baggrund i dansk forsvar. Den netop indgåede forsvarspolitiske aftale omfatter historisk mange indkøb, og derfor er der adskillige virksomheder, der efterspørger ekspertviden om dansk forsvar og om, hvordan man kommer ind på det danske marked, slutter han.