Den 1. december tiltrådte Christian Godske en nyoprettet nordisk stilling som Chief Digital Officer for MediaCom i de fire nordiske lande. Han står dermed i spidsen for en af de største digitale bureauenheder i Norden og får en reference til Ulrik Falkner Thagesen, der er Nordisk CEO for MediaCom.

Christian Godske fratræder en stilling som Global Group Media Director hos Carlsberg Group, hvor han bl.a. har været ansvarlig for at drive en digital transformations proces internt samt udvikle Carlsbergs kompetencer inden for digitale media, social og content marketing.

– Dette er en klar styrkelse af vores digitale kompetencer i hele MediaCom gruppen og en yderligere styrkelse af vores samarbejde på tværs af de nordiske markeder, så vi er utroligt glade for at kunne få fat i så kompetent og dygtig mand som Christian, siger Ulrik Falkner Thagesen.

– Christian er en utrolig vidende person, men også en fremragende kommunikator og formidler, og jeg har store forventninger til ham i hans nye rolle. Hans rolle bliver at videreudvikle MediaCom’s digitale kompetencer og produkter, samt hvordan vi arbejder digitalt med kunder på tværs af de nordiske markeder, naturligvis i tæt samarbejde med de enkelte markeder og med GroupM, udtaler, Ulrik Falkner Thagesen.

Forretningskritisk rådgivning

Christian Godske kommer med en stærk baggrund inden for digitale media og teknologi:

– Dette, kombineret med en meget relevant forretningsmæssig erfaring, vil vi anvende til at gøre MediaCom’s digitale kompetencer endnu mere relevante for vores kunder og til fortsat at udvikle dette område, uddyber Ulrik Falkner Thagesen.

– Det brede forretningsmæssige perspektiv, også fra kundesiden, er utroligt vigtigt for os, når vi som bureau og rådgiver skal se på, hvordan vi udvikler og organiserer os på såvel de enkelte markeder og kunder, men også på fælles nordiske niveau.

Hovedpersonen selv er ikke overraskende begejstret for sin nye position:

– Der er sker utroligt meget inden for det digitale område, og udover digital rådgivning og medieindkøb er omdrejningspunktet for meget af vores rådgivning i dag mere og mere forretningsstrategisk og inkluderer alt fra forretningsstrategi, sociale media samt vores evner til at omsætte data og content til stærke kommunikationsløsninger til vores kunder, udtaler Christian Godske.

– Alt dette er sket på meget kort tid i et utroligt dynamisk marked med nye muligheder, der hele tiden skal vurderes, udvikles og implementeres på tværs af alle lande. Samtidigt er mange af de digitale services vi i dag tilbyder opstået på baggrund af behov i de enkelte markeder hos vores kunder, og nu vil vi gerne kigge på, hvordan vi bedst integrerer disse områder i vores forretning, slutter Christian Godske.