Seks års erfaring fra bureauverdenen og erfaring med stribevis af store brands.

Det er hvad eBay Danmarks nye Head of PR & Communications, Sofie Folden Lund, bringer med sig i bagagen fra PR- og kommunikationsbureauet Essencius.

Som seniorkonsulent hos Essencius, har Sofie Folden Lund haft ansvaret for at udvikle og eksekvere PR-koncepter for en række store brands, herunder Anthon Berg, Carlsberg, Apollo-Rejser, Electrolux og Movember.

Senest stod hun i spidsen for Anthon Bergs Generosity Express, der indbragte Essencius en PR Tiger i efteråret 2014, og hos eBay er det de to forretninger bilbasen.dk og DBA.dk, der er i fokus.

- Deleøkonomi og ”second hand” boomer i Danmark. Og som to af de største repræsentanter på

markedet er DBA.dk og Bilbasen.dk i en stærk position til at facilitere, inspirere og guide danskerne til et bæredygtigt forbrugsliv. Det er en fornem og meget spændende udfordring, siger den nytiltrådte PR-ansvarlige, Sofie Folden Lund. 

Morten Heuing, direktør i eBay Danmark, siger om de udfordringer, der skal tages fat på:

- Vi er markedsledende på såvel DBA som Bilbasen. Men vi har blandt andet et ønske om at få endnu bedre fat i de kvindelige brugere, end vi har nu. Det mener vi, at Sofie med sin målgruppeindsigt og consumerorienterede tilgang til PR og kommunikation er den helt rigtige til at hjælpe os med.

Sofie Folden Lund er 37 år og uddannet i retorik, mediesociologi og kulturjournalistik fra Københavns Universitet. Hun tiltrådte stillingen som Head of PR & Communications hos eBay Danmark 15. januar.