Der sker ting og sager på ledelsesgangen hos Aller Media, hvor adm. direktør Lars Sander Matjeka nu er ved at have holdet på plads. Bl.a. udvider han det øverste ledelseslag med en udviklingsdirektør.

Stillingen er nyoprettet, og til jobbet har mediehuset hentet Andreas Hansen, der senest kommer fra en stilling som Managing Director for marketingbureauet MKTG, et bureau i Dentsu Aegis-netværket.

Samtidig har Aller hentet MediaCom Aarhus’ adm. direktør, Annette Bach, ind som ny adm. direktør for det Aller-ejede Datagraf Communications - og endelig er Betina Strøm Rohde udnævnt til direktør for content marketingbureauet, AllerCP.

Andreas Hansen, der tiltræder sit nye job 4. september, får udover ansvaret for forretningsudvikling også ansvaret for de Aller-ejede bureauer AllerCP og Datagraf Communications, Aller Medias Eventafdeling samt Aller Analytics, der er en fælles betegnelse for Aller Medias afdeling for data, analyse og indsigt.

Den rette profil

Han kommer fra en stilling som Managing Director for MKTG i Danmark og overordnet ansvarlig for MKTG-brandet i Norden, og har desuden erfaring fra bl.a. Brandhouse og Hjaltelin Stahl, og han ser frem til de nye udfordringer:

 - Det er et stort privilegium at få lov til at sætte mit præg på den udvikling, som Aller allerede er på. Der er uendelig mange muligheder for Aller som indholdsleverandør til danskerne, såvel online som offline, og den vækst der kan skabes på det fundament er uden grænser, siger han i en pressemeddelelse, og ifølge Aller Medias adm. direktør Lars Sander Matjeka er Andreas Hansen den helt rigtige profil:

- Andreas kommer fra en af verdens største bureaukæder og har solid erfaring inden for medier, underholdning, kampagner og digitale platforme. Kombineret med hans kommercielle indstilling, strategiske forståelse og målgruppeindsigt er han den helt rigtige profil til at lede vores udviklingsarbejde fremadrettet, siger han.

Ny Datagraf-direktør

Også Lars Sander Matjekas egen tidligere stilling som adm. direktør hos Datagraf Communications, der er et af Allers bureauer og en del af AHEAD Group – Allers nordiske bureaunetværk, er nu besat.

Til den har Aller hentet Annette Bach, adm. direktør for mediebureauet MediaCom i Aarhus og en del af MediaComs samlede danske ledelse.

Med flere end 60 medarbejdere i Aarhus og København er Datagraf Communications et af landets store marketing- og kommunikationsbureauer, og en af Annettes Bachs vigtigste opgaver bliver at skabe yderligere vækst i bureauet og sikre, at Datagraf vinder flere opgaver inden for strategi, medlemskommunikation og content marketing.

Og Annette Bach, der tiltræder stillingen 14. september og får base på Datagrafs Aarhus-afdeling, ser frem til de nye udfordringer hos Aller Media:

- Jeg glæder mig meget til at stå i spidsen for Datagraf Communications og dermed få ansvaret for at sikre at bureauet også i fremtiden er relevant og skaber værdi for vores kunder. Jeg kommer fra en branche, der har gennemgået en stor transformation de seneste år, og det er et enormt privilegium at få lov til at lede og udvikle Datagraf Communications, siger hun.

140 års historiefortælling

Sidst med ikke mindst har Aller udnævnt Betina Strøm Rohde til ny direktør for content marketingbureauet AllerCP, der ligeledes indgår i Ahead Group.

Betina Strøm Rohde tiltræder 1. oktober 2017 og kommer fra en stilling som kontaktdirektør og konstitueret direktør samme sted og har tidligere bl.a. været CMO hos Telenor for CBB Mobil, samt kontaktchef og rådgiver hos en række danske bureauer og konsulenthuse.

Også hun glæder sig til de nye udfordringer:

- Indhold af høj kvalitet udgør en mere vital del af den samlede marketingindsats, og flere og flere virksomheder begynder at agere som mediehuse for at koble content til salg på bundlinjen. Med mere end 140 års historiefortælling fra Aller huset i ryggen, og som pionerer inden for content marketing på alle platforme, står AllerCP på en meget stærk platform, der matcher virksomhedernes behov lige nu, slutter Betina Strøm Rohde.