Det er en både erfaren og alsidigt funderet profil, som MediaCom har hentet ind i en nyoprettet client lead-rolle.

Det drejer sig om Karsten Lange, der med titel af Business Director får ansvar for en kundeportefølje og udvikling af kunderelationer - og som også skal bidrage til at innovere MediaComs processer og produkter og fokusere på kundernes KPI’er.

Han kommer senest fra en stilling som Director hos mediabureauet BPN, som han selv var med til at grundlægge, og han har før da slået sine folder hos den ældre Mediabrands-søster, IUM, dels som Account Director og dels som rådgiver.

Karsten Lange var desuden med til at lancere og markedsføre Radio 100FM og Det Danske Radiobureau – begge steder havde han titel af kommerciel direktør – og så har han været Head of Campaigns hos Tradedoubler.

Vil synliggøre læring

Hos MediaCom siger Chief Client Officer, Kristoffer Bæk-Mikkelsen:

- Vi har hyret Karsten Lange som en udvidelse og styrkelse af MediaCom. Det alsidige i hans næsten 20 års erfaring består i, at han ikke kun har været på mediabureauer, men også på både annoncør- og medie-siden.

Selv siger Karsten Lange om sin tilgang til det nye job hos MediaCom:

- At udvikle kundernes forretning handler ikke udelukkende om at fokusere på KPI’er. Vi skal sammen med kunden også turde afsætte en mindre del af budgettet til at teste og udvikle nye kanaler og taktikker – for at kunne fremtidssikre deres forretning.

Han tilføjer:

- I en stadig mere kompleks verden skal vi bistå kunderne med at fokusere på det vigtige og frasortere det uvæsentlige. Og apropos kompleks: Når en stigende andel af budgetterne bruges på audience planning og algoritmer, er det afgørende, at vi synliggør ikke kun de valg, der træffes i forhold til optimering, men også de følgende læringer.