Ifølge årets MyImage-analyse vurderer de danske CMO’er, at Boye & Spellerberg er blandt landets 4 mest kreative reklamebureauer.

Det kan man på den ene side ikke være ked af, når man kun har eksisteret i 4 år. Men det er tilsyneladende heller ikke noget, de er tilfredse med hos Boye & Spellerberg, der 1. marts udvider partnerkredsen med endnu en kreativ kapacitet.

Dermed består bureauets kerne af 75 pct. kreative.

Peter Boye, Bjarne Spellerberg og Kent Stephan Jensens nye partner bliver Christian Iversen. En brancheprofil, der råder over et af fagets mest respektindgydende portfolioer. Blandt meget andet er han en af hovedkræfterne bag Royals Tak Rock-kampagne og McDonald’s Coin Offer-kampagne, ”Coin Hunting”.

– Iver (Christian Iversen, red.) er et fantastisk match til Boye & Spellerberg, vurderer Peter Boye.

– I vores flade struktur er det afgørende, at de bærende kræfter både kan levere på et højt niveau og drive deres projekter. Også selvom vi arbejder tæt sammen.

– Vores kunder taler direkte med de udøvende, hvilket kræver en faglig sikkerhed, man kun opnår gennem erfaring. Og Iver har beskæftiget sig med reklame siden murens fald.

Og så skal han minsandten på rustur til Austin

Med tiltrædelsen hos Boye & Spellerberg forlader Christian Iversen sin freelancevirksomhed Add Iver, hvorfra han de seneste år har hjulpet branchens topbureauer samt en håndfuld af egne kunder.

Indtil han valgte at prøver kræfter med selvstændigheden i 2015, har han været ansat hos DDB, hvor han startede i 1989.

– Vi er glade for, at vores trio bliver til en kvartet. Selvfølgelig især fordi vi får tilført værdi med Ivers faglige kompetencer og ukuelige energi. Hvis arbejdsopgaverne tillader det, vil vi for tredje gang snige os afsted til SXSW i Austin til marts. Det må så blive Ivers rustur, slutter Peter Boye.