Onsdag 30. juli 2014

Corporate Identity fylder 125 år

22. okt 12 Navne Skrevet af Lars Hedegaard Pedersen
1

Corporate Identity fejrer i dag 125 års jubilæum sammen med hvidevarebrandet AEG, der sammen med kunstneren Peter Behrens tog de første spadestik til at skabe en samlende visuel identitet og dermed grundlagde begrebet.

AEG har i siden lanceringen i forrige århundrede haft fokus på design, og i 1907 stod AEG fadder til begrebet Corporate Identity.

Indtil da var samarbejde mellem virksomheder og kunstnere til for at ”skjule” produktionsdetaljer og forskønne bygninger, men AEG og kunstneren Peter Behrens ville det anderledes.

Kunstneren ville samle det hele i én samlende visuel identitet på tværs af brands, bygninger, lokaler og reklamer.

Peter Behrens grundtanke var, at design skulle afspejle funktion og stadig forblive kunst. Dén filosofi er stadig rettesnor for designerne i AEG. Under mottoet ”Perfekt in Form und Funktion”, fortolker de fortsat tidens trends og behov ind i nye hvidevarer til den kræsne forbruger.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.