Den amerikanske udbyder af online marketing software HubSpot, der er mindst lige så kendt for at være en varm fortaler for inbound marketing, vil gerne endnu tættere på sine 3.400 bureau-partnere verden over.

Derfor har HubSpot lanceret et rådgivningsorgan, et såkaldt Partner Advisory Council (PAC) i EMEA (Europa, Mellemøsten og Afrika) bestående af nøglepersoner fra 15 bureauer.

Og her blev der plads til én dansker.

Valget faldt på Jeppe Nyrup, der er partner og Head of Inbound hos det aarhusianske inbound marketing-bureau Katalysator.

Mødes med HubSpot-topfolk

Idéen med HubSpots PAC er at samle de mest engagerede kræfter inden for inbound marketing, som briefes og tages med på råd i virksomheden, der leverer marketing-,  salg- og  CRM-software.

Medlemmerne mødes en gang om måneden med HubSpots topfolk og drøfter virksomhedens planer og kommende tiltag.

Det er et fint skulderklap til det lille bureau, der så sent som i sidste uge nåede op på 11 ansatte.

- Jeg er både beæret og stolt over, at få muligheden for at påvirke en butik som HubSpot, der alt andet lige har temmelig godt gang i hjulene.

- Og så er det en fantastisk mulighed for at kunne påvirke nogle af de beslutninger, som både har indflydelse på en hel del virksomheders centrale marketing-værktøj og ikke mindst det voksende netværk af partnere i både Danmark og resten af verden, siger Jeppe Nyrup.

Tættere på de danske bureauer

Med deltagelsen i PAC og et tættere samarbejde med HubSpot satser Katalysator også på at styrke sin position inden for inbound marketing herhjemme, og håbet er at være på forkant med nye tiltag. Jeppe Nyrup vil samtidig arbejde for, at HubSpot får skabt endnu mere forretning til deres partnere.

- Jeg vil gerne styrke relationen mellem HubSpots direkte salgskanal og partner-laget. Alt for mange virksomheder køber HubSpot uden at få tilstrækkeligt ud af det, og der er behov for den lokale rådgivning, som vi efterhånden er en del bureauer i Danmark, der kan levere, siger han.

Jeppe Nyrup driver desuden HubSpot User Group i Aarhus. Det er et fællesskab for brugere af softwareplatformen, som mødes fire gange årligt og deler viden og erfaringer.

Katalysator har været HubSpot-partner i to et halvt år, og bureauet blev som den første danske virksomhed platinpartner hos HubSpot i november 2016.