MediaCom skruer op for blusset med en ny Chief Commercial Officer, der bl.a. skal øge fokus på new bizz og styrke relationen til eksisterende kunder – og så bliver han medlem af direktionen. 

Manden, der får titlen og skal løfte opgaven, hedder Jakob Korsgaard, og han kommer fra en stilling som Director for NewBizz & Relations hos Dentsu Aegis Network, hvor han har været de seneste knap tre år.

Her har han netop spillet en stor rolle i den new bizz-fremgang og vækst, som særligt Dentsu Aegis Aarhus har oplevet, og Morten Kristensen, der er adm. direktør i MediaCom, lægger da heller ikke skjul på, at han er godt tilfreds med at få Jakob Korsgaard på holdet:

- Det er et vigtigt stik, vi tager hjem. Jakob Korsgaard har en dyb forståelse for kundernes forretning – og har demonstreret stor indsigt i, hvordan det kan matches med en organisation som vores. Han skal som Chief Commercial Officer fokusere 100 procent på new bizz og udvikling af relationerne til vores eksisterende kunder, siger Morten Kristensen.

Ind i direktionen

Jakob Korsgaard kommer til at have base i Aarhus, men får ifølge MediaCom en national rolle på bureauet, og han indtræder samtidig i MediaComs direktion.

- Jakob skal medvirke til accelerere den succes nationalt, som vi allerede nu oplever i Aarhus. En succes, der både er defineret af en god tilgang af kunder og af høj kvalitet i det udførte arbejde. Det er et stærkt team i Aarhus, der også har formået at integrere de kompetencer, som GroupM tilbyder, siger Morten Kristensen.

Og selv ser hovedpersonen frem til at være med til at bringe disse kompetencer i spil ude i markedet.

- Vi kan noget som gruppe og som bureau, der kan blive afgørende for vore kunders vækst og succes. Tech og data er rige kilder – dem skal vi bruge, uden at blive så ivrige, at kunden risikerer at drukne. Vi skal aldrig miste fokus på, hvor kundens forretning er nu, og på hvor hurtigt, de kan omfavne den digitale transformation, siger Jakob Korsgaard og tilføjer:

- Vores rolle er, som den største globale aktør, at bringe de rigtige muligheder frem for kunderne, at rådgive dem på bedste måde – og derefter sammensætte den integrerede løsning og samarbejdsform der bibringer dem mest værdi. Det lyder super-simpelt – det er det langtfra.