Hos et af Skandinaviens største design- og brandingbureauer, danske Kontrapunkt, mærker man også den digitale transformations vilde vinde.

Her opleves det bl.a. som stigende efterspørgsel på digitale brandoplevelser, og bureauaet opruster derfor atter en gang på det digitale område.

Denne gang er to digitale senior-profiler, Lea Senderovitz og Marta Karolina Olsen, ansat.

- Lea og Marta kommer med hver deres styrker inden for forretningsudvikling, brugeroplevelse, ny teknologi og strategi. Med dem på holdet accelererer vi den udvikling, vi oplever i Kontrapunkts forretning, hvor flere og flere kunder efterspørger digitale brandoplevelser og sammenhængende løsninger, lyder det fra Rikke Nalepa Olesen, Executive Director hos Kontrapunkt, i en pressemeddelelse.

Velkommen til algoritmens tidsalder

Ifølge Marta Karolina Olsen er spillereglerne i kølvandet på samfundets gennemdigitalisering markant ændrede for, hvordan man troværdigt og forretningsmæssigt udfolder sit brand på tværs af kontaktpunkter, globalt og lokalt.

- I algoritmernes tidsalder er den digitale del af din strategi afgørende for succesen - uanset om dit brand er født digitalt eller i gang med transformationen. Jeg er vildt begejstret for nu at bidrage med min store erfaring hos Kontrapunkt, for at styrke den digitale ekspansion for vores kunder. For mig at se er Kontrapunkt aktuelt det mest interessante sted at udvikle brands, siger hun. 

Marta Karoline Olsen har 15 års brancheerfaring som blandt andet digital rådgiver, account manager og chef inden for kommunikation, branding, marketing og kompetenceudvikling.

På kundesiden tæller erfaringerne lige fra Pandora, Danfoss, Fødevarestyrelsen og  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen over Statens Museum for Kunst, Dyrenes Beskyttelse og Forbrugerrådet TÆNK til Sundhedsstyrelsen og kunder inden for medicinal-branchen.

Hun kommer til Kontrapunkt fra en stilling som netværkschef hos Kforum og Bureaubiz, er fungerende ekstern lektor på Københavns Universitet og har også arbejdet i mere end seks år hos Advice A/S, hvor hun var digital seniorrådgiver.

Fra digi-bureau til design-bureau

Lea Senderovitz har senest siddet som strategisk direktør hos det JWT-ejede digitale brand Mirum, hvor hun har arbejdet med User Experience og forretningsudvikling for både danske og internationale brands.

Derudover har hun mere end 15 års erfaring fra en række digitale bureauer, hvor hun bl.a. har arbejdet med kunder som Danske Bank, sundhed.dk, Danske Regioner, EDC, DFDS, Oticon og Pandora.

- I en tid, hvor brands i den grad bliver målt på handlinger og ydelser og ikke blot ord, er udviklingen af relevante brugeroplevelser helt centrale i den samlede brandoplevelse. Sådan har Kontrapunkt arbejdet i lang tid, og jeg glæder mig til at fortsætte mit arbejde med udviklingen af digitale produkter og services som en del af det ekstremt ambitiøse og kompetente designteam, siger hun.