Det går i øjeblikket stærkt hos det digitale bureau Impact, det tidligere Webdanmark, der for nylig kunne præsentere et helt nyt online-setup for Bog & Idé.

Nu byder man velkommen til (endnu) en profil, der skal styrke forretningen i bureauet, der tidligere på året har ansat tre strategiske senior-profiler, som alle har mere end 10 års erfaring inden for deres felt.

Denne gang drejer sig om Ole Rix, der kommer til bureauet med en solid ballast inden for marketing og CRM-verdenen efter flere år i blandt andet Wunderman og Kunde og Co.

Han er derfor vant til at arbejde med store internationale kunder, såsom Pandora og Grundfos.

- Jeg synes, at Impact er interessant, fordi vi kan se, at commerce-platforme bliver endnu vigtigere som bærende element for de store kunder. Der kommer naturlige clashes, når man skal til at sammentænke og balancere content og commerce, der traditionelt har været set som adskilte verdener med uskønne kundeflows og mudrede interne organiseringer og processer til følge, lyder det fra ham i en pressemeddelelse.

Vil samtænke marketing og commerce

Som forretningskonsulent i bureauet kommer han til at arbejde med både eksisterende og kommende kunder.

- Jeg kan godt lide at arbejde med at udvikle brands og marketingstrategier og arbejde i spændingsfeltet mellem forretningsmål, kundeindsigt, data og teknologi.

- Der ligger en vigtig opgave i at udtænke løsninger, der i højere grad sammentænker marketing og commerce, hvor vi nytænker mere på teknologisiden og bruger den til at understøtte brandet og kundeoplevelsen for den enkelte kunde fra start til slut, siger Ole Rix.

Ole Rix nævner som et eksempel, at bureauet i øjeblikket er den eneste nordiske partner både på Salesforce Marketing Cloud og Salesforce Commerce Cloud.

- Ole passer ind, fordi han er god til at løse komplekse og kommercielle problemstillinger. Han har erfaring med de store internationale virksomheder, der driver handel på B2B- og B2C-siden, siger Kasper Holst, CEO og partner i Impact.

Han mener, at Ole Rix kan bringe en hel masse i forhold til både eksisterende og nye kunder i bureauet.

- Fordi vi begge er dygtige til de samme brancher; Brands, producenter og retail, slutter han.