Georg Jensen har budt velkommen til Philip Wegloop, der den 2. oktober begyndte som designvirksomhedens nye Chief Marketing Officer (CMO) med ansvar for Georg Jensens globale marketing og kommunikation.

Philip Wegloop kommer til Georg Jensen med masser af leder- og marketing-erfaring, og han er nu en del af Georg Jensens øverste ledelse, hvor han refererer til Eva-Lotta Sjöstedt, der er CEO.

- Jeg er utroligt glad for, at Philip er blevet en del af vores virksomhed, og jeg ser frem til at arbejde tæt sammen med ham. Philips internationale erfaring og kendskab til skandinaviske designbrands gør, at han hurtigt kan bidrage positivt til forretningen. Hans stærke erfaring inden for digital transformation bliver et stort aktiv i vores udvikling mod at blive endnu mere digitale, siger hun.

Erfaring fra Saxo Bank, B&O og Nordea

Hollandske Philip Wegloop har mere end 15 års erfaring fra flere ledende stillinger inden for marketing og kommunikation i store danske virksomheder.

Han har bl.a. været Global Head of Digital Marketing & CRM samt Global Consumer Marketing Director hos Bang & Olufsen, og har derfor også solidt kendskab til den skandinaviske designarv. 

En af Philip Wegloops vigtigste opgaver hos Georg Jensen bliver at drive en digital transformation på globalt niveau.

Det er et område, han ikke mindst har erfaring med fra sit seneste job hos Saxo Bank, hvor han havde rollen som Chief Experience Officer.

Philip Wegloop har desuden været mange år i Nordea, senest i rollen som Senior Vice President, Head of Customer Insight & Market Intelligence, og medbringer herfra værdifuld indsigt i kunderejsen både on- og offline samt CRM og analytics.

- Jeg er utrolig glad for at blive en del af Georg Jensen og ser frem til at bidrage til at skabe endnu bedre kundeoplevelser, der udmønter sig i øget vækst og indtjening, siger Philip Wegloop som er uddannet fra Universitet Maastricht i Holland og har taget en PhD i Economics of Innovation & Technical Change på Roskilde Universitet.