Der investeres i kreativiteten hos Geelmuyden Kiese, som nu byder en af branchens tungeste kreative profiler velkommen på bureauet. 

I mere end 20 år har Hanne Schmidt skabt vigtige kampagner som partner og kreativ direktør på bureauer som Propaganda, Public og Wibroe, Duckert & Partners og senest som ejer af netværksbureauet Freckl. 

Den 1. maj tiltræder Hanne Schmidt så som kreativ direktør for Geelmuyden Kieses kreative afdeling:

– Kreativitet er hjertet i god kommunikation, og den digitale udvikling har kun gjort det mere relevant, siger Janna Sundewall, adm. direktør i GK Danmark. 

– Vi løser nogle af de mest komplekse og samfundsrelevante kommunikationsudfordringer inden for den finansielle sektor, energi og miljø, sport og kultur, NGO'er og livsstil, og med Hanne ombord er det vores forventning, at vi i fremtiden skal løse endnu flere, 

Samfundsrelaterede kampagner

Hanne Schmidts portefølje rummer en lang række kampagner for blandt andre Danmarks Apotekerforening, Politiken, Forsvaret, Undervisningsministeriet, Nykredit, Dagrofa og Øresundsbrokonsortiet.

– Lige siden jeg begyndte i branchen, har den røde tråd i mit arbejde været de samfundsrelaterede kampagner, hvor der har været mere på spil end to flasker sodavand på slagtilbud. 

– GK's tilgang til samfunds- og formålsdrevet kommunikation ligger godt til mit DNA, og jeg glæder mig til at være med til at sætte den kreative retning for bureauet fremover, siger Hanne Schmidt.

Flere kreative skal hentes ind i GK

Geelmuyden Kieses kundeliste tæller kunder som Dansk Gartneri, Hans Just, YouSee E-sportligaen, Kindred Group, Discovery Networks, Alm. Brand og køberkonsortiet bag købet af TDC og fremlagde tidligere på måneden regnskab for 2017 med 22 procent vækst i omsætningen.

– Vi skal fortsætte med at vækste – særligt på det kreative område. I Norge beskæftiger vi mere end 40 medarbejdere i den kreative afdeling, fortsætter Janna Sundewall.

– Det, tror vi på, er muligt at kunne matche hernede inden for en håndfuld år gennem kombinationen af nogle af branchens mest kreative og nytænkende hoveder og vores dybdegående indsigt og erfaring med politiske og holdningsbårne samfundskampagner, slutter Janna Sundewall.

Det er ikke mere end to måneder siden, at Geelmuyden Kiese føjede 3F's kampagnestrateg og hovedarkitekten bag blandt andet 3F's prisbelønnede kampagne for Fair Pensionsalder, Helge Toksvig Bjerre, til holdet i Jorcks Passage.