Vi er i gang med at finde de bedste profiler til The M List 2019, og nu er bogens Advisory Board på plads. The M List blev første gang lanceret i 2016, og er med tre udgivelser allerede blevet en institution i branchen.

Advisory Boardet for 2018/2019 består af;

  • Mette Heering Pontoppidan, Director Marketing & Communications hos Codan Forsikring, der repræsenterer annoncørerne.
  • Steffen Blauenfeldt Otkjær, adm. direktør AKQA (DIS/PLAY). Han repræsenterer bureauerne.
  • Peter Gottfredsen, CEO, Danmark & Norden, Omnicom Media Group, sikrer indsigten fra mediebranchen.

Fra udgiverne af bogen deltager:

  • Klaus Markholt-Hansen, Partner, Holm Marcher & Co.
  • Morten Kjær, Partner, Clay
  • Thomas Wahl, CEO, Dansk Markedsføring.

Kriterierne er:

  • Højt fagligt kompetenceniveau
  • Visionær og innovativ
  • Synlige resultater
  • Anerkendelser og vundne branchepriser
  • Kommunikations- og ledelsesevner

Lige som sidste år er der mulighed for at indstille kandidater til listen, men i sidste ende er det Advisory Boardet, der beslutter, hvem der kommer med. The M list bogen vil være eksklusiv og gratis for alle medlemmer af Dansk Markedsføring, når den udkommer til januar 2019.

Opslagsværket

The M List 2019 er i sagens natur fortsat et opslagsværk med profiler af godt 200 marketingfolk, der har udmærket sig i årets løb, og en trend-analyse med fokus på branchens udvikling fremadrettet.

– Formålet er at samle, udfordre og udvikle marketingbranchen ved at fremhæve og hylde branchens absolut bedste og mest visionære fagfolk i en årlig bogudgivelse, siger Thomas Wahl, direktør i Dansk Markedsføring.

Årets CMO

Årets CMO er nu en fast del af The M List. Berlingske har siden 2015 kåret Årets CMO, og i 2018 smeltede de 2 initiativer sammen for første gang. Fra 2019 går Dansk Markedsføring solo og vil alene stå for kåringen i samarbejdet med vores øvrige partnere Holm Marcher & Co og Clay.   

The M List er således adgangsbilletten til Årets CMO. The M List vil stadig være stedet, hvor vi sætter navn på årets mest visionære fagfolk på tværs af annoncører, medier og bureauer, men The M List’s Advisory Board vil også nominere kandidaterne til Årets CMO. Til at kåre årets CMO nedsættes en særskilt jury bestående af branchefolk og tidligere vindere, der således er med til at kåre Årets CMO.

Vi fejrer lanceringen af The M list, og kårer samtidig Årets CMO ved et stort arrangement på Mariott Hotel den 18. januar 2019. Arrangement bliver et festfyrværkeri af faglige indlæg, netværk og kåring af Årets CMO samt lancering af The M List. Arrangementet vil være gratis for medlemmer af Dansk Markedsføring, så hvis du ikke allerede er medlem så skal du melde dig ind nu:  

Indstil din kandidat til The M List inden d. 30/8 her