Mathias Funder er ansat som ny Managing Partner for IUM Aarhus og får dermed ansvaret for organisationen og forretningen i Jylland. Han afløser Heine Jørgensen, der i januar tiltrådte jobbet som CEO for IUM Danmark med base i København.

Det skete som led i den organisatoriske forandring, IUM gennemgår for at kunne imødekomme kundernes øgede behov for mere samlet rådgivning, hvor digital er en default og ikke en særskilt funktion.

Mathias Funder kommer til IUM med en ideel baggrund i spændingsfeltet mellem forretning- og marketingstrategi, teknologi, content og ledelse, fra både kunde og bureausiden.

– Vi har brug for de bedste digitale marketing-kompetencer, der samtidig mestrer de traditionelle mediegrupper og forståelsen for, hvordan det spiller sammen på et strategisk niveau. Med ansættelsen af Mathias har vi fået netop dette, siger Heine Jørgensen, CEO for IUM.

– Vi har et stærkt og dedikeret team i Aarhus, og jeg ved, at de glæder sig til at få en sparringspartner og leder, som de sammen kan nå kundernes og egne fælles mål med, fortsætter Heine Jørgensen.

Nu handler det om vækst i hele Danmark

Mathias Funder har arbejdet med marketing og digital udvikling hos LEGO, Just Eat, Dynaudio, eBay og har beskæftiget sig med marketing både lokalt og globalt, samt været kunde hos andre mediabureauer.

Senest kommer han fra en stilling som Managing Director hos mobile-apps bureauet Nodes, hvor han var direktør for kontoret i Aarhus. 

Med ansvaret for den jyske IUM-organisation, der holder til i DOKK1 på havnen i Aarhus, følger også ansvaret for bureauets eksisterende kunder. 

Mathias Funder indtræder i IUM’s Managing Partner gruppe, der også tæller Kristian Vejborg, Søren Als, Peter Sevel, Jan Sørensen og Justin Mlynarski, og han får således også et stort ansvar for udvikling af IUM’s vækst og position i Danmark.

Han tiltræder jobbet den 3. april.