Der skal skrues op for både de nationale og de internationale aktiviteter hos den børsnoterede el-delebil-koncern GreenMobility, og en nyansat CMO skal hjælpe med at indfri ambitionerne.

Det drejer sig om Thomas Heltborg Juul, som ud over at være ny CMO også bliver en del af den daglige ledelse med ansvaret for marketing, kommunikation og B2B-salg.

Thomas Heltborg Juul har de seneste tre år være CEO for den interne kommunikationsplatform Bello (tidligere Newsio), som han også var med til at stifte. Tidligere har han bl.a. været Head of Marketing & Production hos Dagbladet Børsen og Marketing Director hos Better Place, ligesom han har været medejer af virksomheden FirmaDVD, der blev opkøbt af Blockbuster.

Hos GreenMobility skal Thomas Heltborg Juul samle marketing, kommunikation og B2B-salg, og virksomhedens adm. direktør Torben Andersen siger om ansættelsen:

- Thomas kommer med et iværksætter-drive, som passer rigtig godt ind hos GreenMobility, og samtidig har han tung erfaring med både salg, marketing og PR. Vi skal stå endnu stærkere som brand både nationalt og internationalt, derfor samler vi nu alle vores eksterne kommunikationsindsatser i ét team med Thomas som leder. Vi glæder os meget til samarbejdet.

Stort potentiale

Også Thomas Heltborg Juul ser frem til de nye udfordringer:

- GreenMobility har rigtig mange spændende budskaber, og jeg glæder mig til at være med til at få dem ud og leve. Der er en god energi på kontoret og en masse idéer, som vi skal have prioriteret og formidlet til alle vores brugere og andre interessenter, siger han.

Udover kommunikation og marketing får Thomas Heltborg Juul ansvaret for B2B-salg - altså de samarbejder og aftaler GreenMobility har med virksomheder, hoteller osv, og hvor både kunder, gæster og medarbejdere benytter de elektriske by-biler fremfor taxa og privatbilen, når de skal rundt til møder eller i lufthavnen i forbindelse med arbejde.

- Der er et stort potentiale i at få flere virksomheder til at køre by-bil. Det er billigere for virksomhederne, det er bedre for miljøet, og for os betyder det, at der er gang i by-bilerne uden for vores typiske rushhour, som ligger i myldretiden, siger Thomas Heltborg Juul, der understreger, at erhvervssamarbejder fortsat kommer til at have høj prioritet i det nye team