Han har ikke haft for vane at rende af pladsen, Ulrik Feldskov Juul, men efter godt fire år som kreativ direktør i LEGO-gruppen har han nu valgt at takke ja til jobbet som chef for PR, Karma og Kommunikation hos mode- og sportsvirksomheden Hummel.

Før ansættelsen hos LEGO var Ulrik Feldskov Juul fem år hos de tidligere ZupaRecommended, hvor han var kreativ direktør og partner, og før det arbejdede han gennem otte år som senior tekstforfatter i UncleGrey.

Men nu er han altså manden, der som chef for PR, Karma og Kommunikation hos Hummel skal være med til at løfte den strategiplan, som ifølge Hummels adm. direktør Allan Vad Nielsen sikre en omsætning på to mia. kroner inden for fem år.

I et opslag på LinkedIn skriver Allan Vad Nielsen bl.a. om ansættelsen:

- Ulrik Feldskov Juul er manden, der kommer til at udvikle og løfte vores kampagner til næste niveau. Ulrik kommer med årelang erfaring som Creative Director og medbringer en kuffert fuld af spændende og innovative idéer.

Berigende arbejde

Og hovedpersonen selv, der allerede er startet i sit nye job, glæder sig til de nye udfordringer:

- Hummel er ligesom LEGO en meget værdidrevet virksomhed, og jeg sætter meget stor pris på at arbejde med purpose-brands. Hummel har et motto, der hedder ”change the world through sport”, og det er ikke et claim, der er opfundet til lejligheden. Det er berigende arbejde, siger Ulrik Feldskov Juul.

Som eksempler nævner han sponsoraterne af hjemløse-landshold og kvindefodbold i Afghanistan.

Men LEGO har jo også værdier, som du selv siger. Så hvorfor skifte?

- Dels fordi jeg gerne ville prøve kræfter med en lidt mindre virksomhed, og dels fordi jeg gerne vil være mere hands-on på det kreative. Jeg har været fantastisk glad for mine fem år hos LEGO, men nu ser jeg frem til nye udfordringer med Hummel, slutter Ulrik Feldskov Juul.