GreyNordic styrker sin internationale kreative profil med ansættelse af Martin Peters Ginsborg som ny Executive Creative Director på UncleGrey/GreyNordic.

Martin Peters Ginsborg har arbejdet uden for landets grænser gennem de seneste 15 år – bl.a. ”i familien” hos Grey New York – og senest på Amsterdam-kontoret af Anomaly, som han og kollega Lars Jørgensen for tre år siden kom til som partnere og kreative direktører.

Under danskernes kreative ledelse kom bl.a. kunder som IKEA, Diesel og Johnnie Walker til, og Martin Peters Ginsborg kan prale af, at have stået bag prisbelønnede projekter og kampagner som “Ode to Lesvos”, Make Love Not Walls” – og ikke mindst Jude Law-kortfilmen ”Gentlemen’s Wager II”  for Johnnie Walker.

Men nu gælder det Danmark og Norden med base hos UncleGrey i København, hvor han skal stå i spidsen for kunder som Weber, Canon, B&O og Bolia, og det ser Martin Peters Ginsborg frem til.

Mens legen var god

- Jeg glæder mig meget til at få mulighed for yderligere at supercharge UncleGrey og hele GreyNordic-netværket. Vi har nogle af Skandinaviens mest prisvindende bureauer i gruppen, og arbejder med stribevis af spændende brands, så det kan kun blive godt. Og så glæder jeg mig over at være hjemme i Danmark igen, siger han.

Hvorfor forlod du Anomaly?

- Lars og jeg var hentet ind for at sætte Amsterdam-kontoret på landkortet. Det har vi gjort med relativ stor succes i forhold til globale brands og priser, så vi følte begge, at tiden var passende for til at stoppe mens legen var god.

GreyNordic-gruppen, der er en del af WPP-koncernen, omfatter – ud over UncleGrey – også INGO og SCPGrey i Sverige, SEK i Finland og norske TRY, og CEO for UncleGrey og GreyNordic, Rolf Bach Christensen, ser betydelige muligheder i ansættelsen af Martin Peters Ginsborg:

- GreyNordic rummer nogle af Skandinaviens mest prisvindende bureauer, og vi samarbejder med en række fantastisk spændende brands, både nordisk og internationalt, og det er klart, at vi er stolte af at kunne tiltrække en kreativ leder med en så imponerende international track record. Vi deles hinandens ambitioner for fremtiden, siger Rolf Bach Christensen.