Mens navne som Björk, Liam Gallagher og Queens of the Stone Age så småt begynder at varme op til NorthSide i Aarhus, har koncernen bag festivalen - Down The Drain Group – netop meldt ud, at man har hentet Legolands Head of Marketing, Helena Rudolph, ind som ny kommerciel chef.

Ud over NorthSide står koncernen også bag Tinderbox på Fyn, Haven i København og den internationale koncertarrangør Beatbox, og målet med ansættelsen er at styrke samarbejdet med erhvervslivet, fortæller Down The Drains CEO, Brian Nielsen.

- Down The Drain-koncernens eksplosive vækst de senere år har skabt et behov for en forstærket indsats omkring vores brands. Vi har et stort ønske om at forstærke partnerskaberne med erhvervslivet i Danmark, siger han og tilføjer:

- Helena kommer med en bred vifte af erfaring inden for marketing og branding, og hun kommer til at stå i spidsen for denne satsning. Hun har på ganske få år og på imponerende vis skabt sig en flot erhvervskarriere i Legoland, og vi ser rigtigt meget frem til at få hende med ombord.

Skal styrke partnerskaber

Helena Rudolph har været hos Legoland i fem år, de seneste tre som marketingchef, og har desuden marketingerfaring fra det tidligere Webdanmark (i dag Impact).

Og hun glæder sig naturligvis til at være en del af festival-koncernen:

- De resultater som Down The Drain har skabt på den danske festival- og koncertscene, er imponerende. Det er en virksomhed funderet på stærke og positive værdier, og de er i rivende udvikling. Så jeg glæder mig helt exceptionelt til at stå i spidsen for videreudviklingen af det kommercielle ben, siger Helena Rudolph og tilføjer:

- Fokus bliver blandt andet på at styrke partnerskaber og co-brandingsamarbejder, samt at sikre en fortsat positiv udvikling af de respektive brands. Og så begejstrer det mit aarhusianer-hjerte, at rejsen starter med byens hjertebarn, NorthSide.

2018-udgaven af NorthSide starter i dag og kører til og med lørdag i Ådalen ved Aarhus. Tinderbox 2018 afvikles i Tusindårsskoven i Odense i dagene 28.-20. juni, og Haven Festivalen ruller den 10.-11. august på Refshaleøen i København.