Morten Bach Jensen blev i sidste uge kåret til Danmarks bedste CMO. Der var fem kandidater til titlen, og de blev krydsforhørt af Holm Marcher & Co, før juryen traf sin beslutning.

Som en del af processen producerede SAS Institute med assistance fra Inspire Film fem små portræt videoer af de fem kandidater, der jo kommer fra vidt forskellige brancher, og derfor var vanskelige at sammenligne.

For en god ordens skyld skal det understreges, at videoerne blot summerer, hvordan kandidaterne selv præsenterer sig.

Holm Marcher & Co’s analyse og advisory boardet, der traf beslutningen om at indstille de rigtige kandidater til juryen, var jo ekstremt omhyggelige med indstillingerne.

Juryen bestod i øvrigt af:

  • Jakob Bernhard Knudsen, adm. direktør, Arla.
  • Morten Boye, CMO, Carlsberg.
  • Dorte Wimmer, Client Director, Retail Institute Scandinavia.
  • Tore Pein, CMO, Kayak.
  • Jeanette Fangel Løgstrup, koncerndirektør, Danske Bank.
  • Natascha Schøtt, CMO, SAS Institute.
  • Pia Fuglsang Bach, redaktør, Berlingske.
  • Thomas Wahl, direktør, Dansk Markedsføring.

Årets CMO skete i et samarbejde mellem Berlingske Business, SAS Institute og Dansk Markedsføring.

Se selv videoerne og bedøm de fem kandidater:

 

 

 

 

 

 

 

Se videoen her

Se videoen her

Se videoen her

Se videoen her

Se videoen her