Dansk Markedsføring er i denne uge arrangør af en studietur til New York for 20 danske CEO’s og CMO’s. Studieturen er en udløber af arbejdet med the M list.

Første stop på turen var NASDAQ, hvor gruppen overværede "Opening bell". Til deltagernes overraskelse bød værterne danskerne velkommen med et fornemt outdoor-budskab på selveste Times Square:

– NASDAQ welcomes the M list & Dansk Markedsføring.

Oven i købet med den rigtige danske bogstavering – flottere bliver det ikke for danskere i New York.

Hvad mange danskere måske ikke ved, så konkurrerer NASDAQ hårdt med New York Stock Exchange, og derfor arbejder NASDAQ meget bevidst med deres brandingstrategi for at tiltrække og fastholde kunder.

NASDAQ har eksempelvis valgt at stille deres kanaler rådighed og nye og eksisterende kunder kan benytte NASDAQ kendte vartegn The Nasdaq Tower med mere end 1.5 millioner daglige impressions, og deres social media kanaler med mere end 2 millioner impressions.

Begge tiltag har været medvirkende til, at NASDAQ sidder på mere end 73 pct. af alle nye IPO’s (Initial Public Offerings, red.). 

– Foruden det fascinerende ved at være til stede til opening ceromony, så var det interessant at høre, at selv i noget så rationelt som børshandel, har NASDAQ gennem en stærk branding skabt en tydelig konkurrencemæssig fordel, siger Thomas Wahl, direktør i Dansk Markedsføring. 

Senere på ugen besøger gruppen bl.a. LinkedIn, Microsoft, Snap, 360i, AKQA og en lang række andre virksomheder. Turen varer en uge.

Senere på året gentager Dansk Markedsføring sidste års succesrige rejse for interesserede til Silicon Valley.