Køkkenvirksomheden JKE Design har fået ny marketingdirektør. Det drejer sig om Helle Fyllgraf, der kommer til virksomheden fra konkurrenten Invita, hvor hun har været innovations- og marketingdirektør gennem 10 år.

Derfor tager hun masser af viden om brandopbygning og erfaring fra køkkenbranchen med sig ind i sit nye job.

- Helle Fyllgraf er en stor kapacitet inden for branding af kvalitetskøkkener og har vist, hvor godt og tæt et forhold, det er muligt at etablere med forhandlere. Hun har de helt rigtige kompetencer i forhold til JKE Designs ambitioner, siger Lars Bay-Smidt, som er adm. direktør i Ballingslöv International Danmark, som bl.a. ejer JKE Design.

- Virksomhedens 2020 strategi handler i høj grad om, at langt flere private og erhvervskunder skal opdage, at JKE Design er nordjysk håndværk og kvalitet, som er svær at komme uden om, fortsætter han.

CMO: Stort potentiale

Helle Fyllgraf ser naturligvis frem til at komme i gang med sit nye job hos JKE Design.

- Jeg glæder mig rigtig meget til at arbejde for og med JKE Design. Jeg har sagt ja til jobbet, fordi mærket har et større potentiale, end vi ser foldet ud i dag, siger hun.

- Alle i JKE Design er stolte over den utrolig gode kvalitet, og man opdager hurtigt det gode håndværk, når man kommer ind i virksomheden.

- Alligevel viser alle målinger, at kendskabet til brandet ligger lavt. Det skal vi have lavet om på, og det glæder jeg mig til at stå i spidsen for, fortsætter Helle Fyllgraf.

Hun oplever, at forbrugerne efter krisen har en ændret holdning til forbrug – også på køkkenfronten.

- Der er en langt større plads på markedet til JKE Design, fordi JKE Design laver køkkener, der har en langt højere kvalitet, end de fleste aner. Det er efterspurgt i en tid, hvor vi ikke har brug for ”mere af det hele”, men en kvalitet, som holder til livet i køkkenet, slutter hun.

JKE Designs nye marketingdirektør går nu i gang med at opbygge en marketingafdeling.