Bevares. Det er ikke første gang en marketing-profil vælger at hoppe over til bureausiden - eller omvendt for den sags skyld. Alligevel er det ofte et karriereskifte, der lægges mærke til.

Og det er et af den slags ”hop”, Torben Rønler netop har foretaget.

Gennem de seneste fire år har han været marketingdirektør for Peugeot i Danmark og Sverige, men siden 1. marts er han ny kommerciel direktør hos Mediabrands-bureauet MediaPrint.

MediaPrint specialiserer sig i rådgivning af kunder om bl.a. retail-design og grafisk produktion, og det bliver en spændende udfordring, siger Torben Rønler:

- Jeg glæder mig til at bidrage til, at MediaPrint fortsat kan hjælpe sine kunder til en snusfornuftig printproduktion og lagerstyring af tryksagerne.

Den nye kommercielle direktør erkender, at ordet ”digital” er på alles læber i disse tider, men omvendt mener han, at print stadig er et vigtigt reklamemedie:

- Print er ikke en voksende platform, men materiale på papir spiller stadig en ganske afgørende rolle for virksomheders bestræbelser på at trække kunder til butikker og andre salgssteder. Tilbudsavisen er har bestemt ikke udspillet sin rolle, hverken i detailhandlen eller i andre brancher, siger han.

Og som han siger, er MediaPrint i øvrigt andet en papir:

- Vi har fx en hastigt voksende afdeling i Århus, som er superdygtige til butiksindretning- og design.

Det er i øvrigt ikke Torben Rønlers første professionelle skridt på bureaufronten: Han har gennem årene skabt sig en del erfaring både som selvstændig med eget bureau og som først kontaktdirektør, siden COO, hos Euro RSCG - i dag Havas Worldwide Cph.

Mediabrands-gruppen tæller - udover MediaPrint - bureauerne IUM, BPN, Marvelous og Orion Denmark.