Der er så meget fart på hos PR-bureauet Epicent, at virksomheden – der har kontorer i København, Aarhus og Kolding – er blevet kåret som Gazelle af dagbladet Børsen de seneste to år.

Nu skal Matas' tidligere chef for kommunikation, public affairs, CSR og regulatory affairs, Henrik Engberg Johannsen, være med til at øge væksten endnu mere.

Han er nemlig hentet til bureauet som ny chefrådgiver for strategisk PR og public affairs med reference til Epicents direktion.

Skal udvikle forretningen

Henrik Engberg Johannsens rolle bliver dels at styrke kerneforretningen, som er presseopgaver for større organisationer, dels at udvikle forretningsområdet Strategic PR & Public Affairs.

– Vi har de seneste år udvidet kundekredsen med en lang række af Danmarks stærkeste brands og største retailkæder, lyder det fra Christian Fink, kontaktdirektør hos Epicent, i en pressemeddelelse.

- Med Henriks tunge kompetencer, store netværk og langvarige erfaring bliver vi en endnu mere attraktiv samarbejdspartner inden for blandt andet FMCG og healthcare, fortsætter han.

Om sit jobskifte siger Henrik Engberg Johannsen:

– Jeg har været meget glad for min tid hos Matas, der er en fantastisk spændende virksomhed. Særlig lærerigt har det været at bidrage til Matas’ rejse fra frivillig kæde til at blive kapitalfondsejet i 2007 og dernæst børsnoteret i 2013.

- Nu er tiden inde til nye udfordringer, og jeg glæder mig til at starte i Epicent, hvor jeg vil bidrage til, at selskabet udnytter sit store potentiale og fortsætter den flotte udvikling i omsætning og omdømme, slutter Henrik Engberg Johannsen, der begynder i sit nye job den 1. marts.