Siden Bestseller-direktør Anders Holch Povlsen i efteråret gik ind som ny storinvestor i Miinto, er det for alvor gået stærkt for den danske modeplatform -  og nu rykker virksomheden også for alvor på marketingfronten.

Det sker med ansættelse af to stærke profiler fra henholdsvis Telmore og Saxo.com, der skal være med til at skalere konceptet og realisere Miintos mange visioner.

Ny CMO bliver Marc Østerskov, der senest kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Telmore, og som desuden har marketing- og brand-erfaring fra bl.a. Fritz Hansen, Coca-Cola, Mattel og Carlsberg.

Marc Østerskov sætter sig i stolen som Miintos CMO i dag, 1. maj, og han ser frem til samarbejdet: 

- At blive en del af Miinto er for mig en mulighed, man bare ikke siger nej til. Virksomheden har både kæmpe potentiale og interessante udfordringer, som jeg ser frem til at være med til at arbejde på til fordel for både brands, butikker og forbrugere, siger han og tilføjer:

- Jeg kommer med en baggrund fra bl.a. telco, som nok den mest kompetitive branche der findes, og jeg er sikker på, at jeg med min erfaring kan være med til at drive Miinto til nye højder.

En game changer
Til en nyoprettet stilling som digital chef, CDO, har Miinto hentet Saxo.com’s CMO, Malthe Cederborg.

Han har været hos Saxo gennem en årrække, men har også marketing-erfaring med i bagagen fra den danske designvirksomhed Noyer. Og også han glæder sig til at blive en del af Miinto – ikke mindst efter mødet med grundlægger og CEO Konrad Kierklo:

- Jeg blev hurtigt smittet af den begejstring og vilje, som han udstråler. Han vil det her, og nu vil jeg det også. Jeg tror meget på Miintos koncept: En game changer der trodser den traditionelle, lagerbindende model, hvilket jeg også mener er den rette vej at gå, når man skal skalere, siger siger Malthe Cederborg og tilføjer:

-  Jeg ser frem til at være en del af Miinto og til at sætte ekstra skub i den digitale markedsføring, som jeg særligt brænder for.

Det seneste år har der i Miinto været et øget fokus på systemteknologi og markedsføring med mere end en fordobling i antallet af ansatte, mens en nyoprettet B2B-afdeling, der udvikler skræddersyede løsninger til detailbranchen, ligeledes er mangedoblet i ansatte og omsætning.