Mindshare, der de senere år har været igennem en større transformation, der har gjort det til et integreret medie- og kommunikationsbureau, opruster nu yderligere på den kreative front.

Det sker med ansættelsen af Peter Dubienko som ny kreativ direktør. 

Han kommer til Mindshare fra reklamebureauet Marvelous, og Peter Dubienko har tidligere arbejdet for Zupa, Ogilvy, BBDO og en perlerække af andre bureauer.

Peter Dubienko afløser Kenneth Kaadtmann, der er rykket videre til Hjaltelin Stahl som Creative Lead.

Peter Dubienko er måske bedst kendt for sine kreative koncepter, hvor idéen er tænkt ud fra den nyeste teknologi kombineret med anderledes brug af medier.

Eksempler på dette kunne være Mystery Room, kampagnen ”Verdens mest afslappende film” for VisitVestsjælland og ”Butler service” kampagnen for Xbox. 

Skal bekæmpe irriterende reklamer

Hos Mindshare er det integrerede bureau stadig vejen frem, lyder meldingen. Svaret på den stadigt stigende kompleksitet i markedet er ikke øget intern kompleksitet, men hastighed og sammenhæng i et integreret bureau, der dækker hele paletten i medie- og kommunikation. 

- Derfor er det vigtigt for os med en profil som Peter i spidsen for vores kreative afdeling, siger Martin Ove Rasmussen, CEO for Mindshare Danmark & Nordic.

- Et af de helt store emner hos os i Mindshare er bekæmpelsen af irriterende reklame, og Peter skal med sit idérige og kreative mindset bidrage til rækken af integrerede og adaptive cases, som vi er lykkedes med de seneste år, fortsætter han.

Rejsen til det integrerede bureau 

Hos Mindshare skal Peter Dubienko være med til at udvikle den kreative afdeling. Han vil stå i spidsen for konceptudvikling samt kreativ strategi og skal være med til at nytænke både kommunikation og distribution for det kreative arbejde. 

- Når reklamer fylder så meget i forbrugernes hverdag, som de gør i dag, så hviler der et tungt ansvar på de kreatives skuldre. Vi skal skabe relevant og meningsfuld kommunikation i stedet for blot at forstyrre forbugerne, siger Peter Dubienko.

- Det er en ære at være blevet tildelt ansvaret for at drive Mindshares kreative afdeling. Jeg glæder mig til at sætte holdet, som skal løfte det allerede høje kreative niveau endnu mere, slutter Mindshares nye kreative direktør.