Er outsourcing eller insourcing vejen frem i marketing anno 2017? Svaret blæser i vinden, men hos den danskfødte rejse- og hotelsøgemaskine momondo er der ingen tvivl.

Her hentes tunge marketingprofiler ind i hobetal, og det seneste eksempel er en af den danske reklamebranches tungeste digitale profiler.

Det drejer sig om Simon Ryhede, der i sytten år har huseret på bureausiden. De seneste mange år hos We Love People, og før det hos DDB, Sepia og navnkundige Framfab.

Han er nu hentet ind som Global Digital Director, og Simon Ryhede ser frem til udfordringen:

- Efter 17 år på bureausiden skal jeg nu prøve kræfter med kundesiden.  Jeg skal hjælpe momondo med at implementere deres globale purpose strategi: "Let's open our world" på tværs af digitale og sociale platforme med fokus på video og historiefortælling, siger Simon Ryhede.

Og det glæder han sig til:

- Det var på tide at prøve noget nyt. Jeg har været hos We Love People i syv gode år, og da tilbuddet kom fra momondo, der har ressourcerne til at bakke digitale ambitioner op med handling, var jeg ikke i tvivl, siger han.

Simon Ryhede er tiltrådt i den nye stilling.

jml