Camilla Ramby er udnævnt til ny global Chief Marketing Officer i Nilfisk. Hun kommer senest fra en rolle som Senior Vice President for Brand, Marketing & Communication hos Danske Bank Group, hvor hun har bidraget til transformationen af MarCom-området gennem analytics og optimering af det digitale marketing set-up.

Tidligere har Camilla Ramby været mere end 10 år i teleindustrien, hvor hun blandt andet har haft rollen som Senior Vice President & Head of MarCom hos TDC Group.

– Vi glæder os til at byde Camilla velkommen i det globale ledelsesteam hos Nilfisk. Hun er et særdeles godt match i forhold til den transformationsproces, vi er i gang med på tværs af organisationen, hvor optimering af kunderejsen er centralt i forhold til at styrke vores position indenfor det professionelle segment yderligere, siger Hans Henrik Lund, CEO for Nilfisk.

Stort globalt potentiale

Om sit jobskifte siger Camilla Ramby: 

– Jeg ser et stort potentiale i at optimere den globale marketingindsats hos Nilfisk. Det er et velkendt brand med en lang historik, så der er meget at bygge på. Samtidig er der en spændende teknologiudvikling i gang på tværs af forretningen med et forøget fokus på robotics og intelligent brug af data, siger hun og fortsætter:

– Der er allerede igangsat en digital transformation af marketingområdet, og jeg glæder mig til at accelerere den udvikling. Det er især spændende, at et B2B brand vil udnytte mit kendskab til B2C-markedet, hvor min erfaring med data og analytics forhåbentlig kan bruges.

– Nok er Nilfisk primært en B2B-virksomhed, men cirka 35 pct. af omsætningen kommer fra eftersalg og service, og her vil være en plads til en yderligere optimering. Den glæder jeg mig til at komme i gang med, slutter Camilla Ramby.

Camilla Ramby tiltræder den 1. marts 2018 og bliver en del af det globale ledelsesteam i Nilfisk, hvor hun vil få det overordnede globale marketingansvar for selskabet.

Nilfisk opererer i dag på mere end 100 markeder og udvikler primært rengøringsprodukter og services til det professionelle kundesegment, der udgør cirka 90 procent af virksomhedens omsætning. Nilfisk blev listet som large-cap selskab på Nasdaq København i efteråret 2017