Den danske industrivirksomhed Nilfisk – der efter planen går på børsen i andet halvår 2017 –  fortsætter oprustningen på marketingfronten.

Tidligere på året kom ny en ny Vice President for Global Field Marketing, Birgitte Mabeck, til virksomheden fra en stilling som marketingdirektør hos Røde Kors.

Denne gang omfatter oprustningen Klaus Sejr Madsen, der er tiltrådt som marketing- og kommunikationsdirektør for Nilfisk i Norden.

Han har igennem de seneste 20 år arbejdet nationalt og internationalt med B2B markedsføring og får til opgave at styrke Nilfisk’ brand og markedsføring yderligere i Danmark, Norge, Sverige og Finland.

Hentet hos Nets

Klaus Sejr Madsen kommer senest fra en stilling som Head of Brand & Marketing hos betalingsselskabet Nets – der i øvrigt gik på børsen i september i fjor – hvor han siden 2010 har bestredet en række stillinger inden for marketing og kommunikation.

Tidligere i karrieren har Klaus Sejr Madsen bl.a. været marketingdirektør for Canon Danmark og arbejdet for Microsoft, Orange og Columbus.

Nilfisk, der er beliggende i Brøndby, udvikler i dag rengøringsløsninger og udstyr til især det professionelle segment i over 100 markeder med egne salgsselskaber i knap 50 lande.

Igennem de seneste år har virksomheden igangsat en transformation af marketingområdet med øget fokus på kundeindsigter og digitalisering.

Field Marketing er nøglen

Muligheden for at accelerere den transformation i Norden var afgørende for valget af ny arbejdsgiver, siger Klaus Sejr Madsen:

- Nilfisk er global markedsleder inden for branchen, men har samtidig en stærk Nordisk forankring. Det giver rigtig gode forudsætninger i forhold til at drive de strategiske forandringer igennem på marketingområdet, som er afgørende for virksomheden, og som jeg glæder mig til at tage hul på, siger han.

Ansættelsen af Klaus Sejr Madsen er ifølge Birgitte Mabeck, VP for Field Marketing i EMEA, et vigtigt led i at styrke netop denne indsats i Nilfisk.

- Vi har glædet os meget til at byde Klaus velkommen hos Nilfisk. Han har stærke strategiske kompetencer og har indgående erfaring med at drive marketingindsatser lokalt. Han kommer derfor til at spille en vigtig rolle i styrkelsen af vores brand i Norden, og samtidig kan han bidrage positivt til udviklingen af vores globale set-up inden for field marketing.