Oprustningen fortsætter hos det det aarhusianske e-handelsbureau No Zebra, der bl.a. tidligere på året skruede op for kommunikation og marketing med ansættelsen af en Communications og Marketing Manager.

Denne gang er det bureauets tekniske kompetencer, der har fået et løft.

Det skyldes, at Rasmus Lynggaard er tiltrådt som Chief eCommerce Architect, hvilket groft sagt svarer til det, der kaldes en CTO (Chief Technology Officer) de fleste andre steder.

Rasmus Lynggaard, der kommer til No Zebra fra en stilling som Senior Business Development Consultant hos konkurrenten Kraftvaerk, bliver dermed teknisk ansvarlig for No Zebras e-handelsløsninger til bureauets kunder.

Derudover får han ansvar for vækst og udvikling af bureauets tekniske afdeling inkl. personaleansvar.

Masser af erfaring

Rasmus Lynggaard slæber rundt på en tung teknisk bagage, som bl.a. omfatter .NET-udvikling, digital forretningsudvikling og UX kombineret med stor erfaring som digital projekt- og teamleder fra Designit, DIS/PLAY og Kraftvaerk.

Det er ifølge CEO hos No Zebra, Jesper Holm Joensen, en fin tilføjelse til No Zebras tekniske team, som har travlt med at udvikle e-handelsløsninger for bl.a. Plantorama, Taster Wine og Bakken.

- Rasmus har alt det, vi søger efter: stor hands-on-erfaring med en lang række tekniske løsninger kombineret med et rigtig godt øje for kundens behov og digitale oplevelse.

- Samtidig har vi hurtigt fået et rigtig godt indtryk af Rasmus som en kompetent, rar og humoristisk person, der vil passe godt ind hos No Zebra. Så vi er alt i alt rigtig glade og stolte over, at Rasmus bliver en del af vores voksende bureau, siger han.

Hovedpersonen glæder sig også til de nye udfordringer:

- Jeg glæder mig rigtig meget til at arbejde for No Zebra og være med til at bidrage til de høje ambitioner der er i huset. Jeg glæder mig i særdeleshed til at være med til at styrke de i forvejen stærke tekniske løsninger, siger Rasmus Lynggaard.