Intet medie, uanset succesen, kan tillade sig at stå stille, og det kan bladet Markedsføring heller ikke. Nu har redaktøren siddet på pinden i 10 år, og det er tid til at finde nye øjne til at tage branchemediet de næste skridt.

- Lad mig starte med at understrege, at vi ikke foretager et fravalg. Dette er et klart tilvalg, foretaget sammen med Thomas Wahl og Christian W. Larsen, siger Pernille Wendel Mehl, den nye bestyrelsesformand, der er gået til valg på bl.a. at styrke Dansk Markedsførings medier. 

- If it ain’t broken don’t fix it, kunne man mene, men vi har alle tre ment, at nu hvor vi ligger på +85.000 unikke brugere om måneden på sitet, vækst i antal visninger og fortsat et fremragende printmedie med godt 20.000 læsere, er det måske bedst at innovere i opgangstider, snarere end at handle med pistolen for panden.

 

Mere dynamik i medierne

Prøv at uddybe tanken?

- Den nye bestyrelse vil tilføre mediesiden endnu mere dynamik, endnu mere innovation og generelt styrke medierne. Det kræver, at vi tilfører flere ressourcer, og i første omgang ansætter vi en ny chefredaktør, og det er den proces, vi sætter i gang nu.

- Hvorfor så sætte en ny chefredaktør ind, altså en senior-kompetence, i stedet for at hente en normal journalist ind? Vi ønsker en glidende overgang, der sikrer, at vi bevarer det bedste fra den eksisterende verden, og samtidig tilføre ny dynamik udefra. Dermed sikrer vi, at den nye chefredaktør får al den støtte, han eller hun har brug for, fra en kompetent redaktør, der både har dyb indsigt i branchen og stadig har en skarp pen. 

Nye digitale fortælle-former

Hvad siger direktøren?

- Vore medier er det, medlemmerne er mest tilfredse med, når vi spørger dem, så vores indstilling har været, at vi tager bladet Markedsføring og markedsforing.dk til næste niveau, siger Thomas Wahl, direktør i Dansk Markedsføring. 

- Samtidig har vi brug for, at vores kommercielle kommunikation og det redaktionelle indhold får et løft, hvilket gøres bedst, når vi henter en ny chefredaktør. Det bliver chefredaktørens ansvar at fortsætte den positive udvikling, medierne har gennemgået, men samtidig videreudvikle og styrke medierne ift. målgruppens fremtidige krav og ønsker. Tanken er, at der skal udvikles nye digitale fortælle-, video- og grafikformater, der skaber oplevelser og indtjening gennem kommercielt indhold

Write drunk – edit sober

Hvad siger ”den gamle” redaktør?

- Jeg siger, som kollegerne i Guds eget land: Write drunk, but edit sober. Der bør med andre ord være fart, fest og ballade hver eneste dag, men der skal også være ordentlighed og professionalisme i processen.

- Og jeg vil ærlig talt gerne se en ny troværdig dynamo på broen, før jeg afmønstrer, og selv om det ikke ligger lige rundt om hjørnet, så er en strategisk fornyelse bestemt noget, jeg byder velkommen. Jeg har i øvrigt selv foreslået, at vi kigger på fornyelsen snarest.

- I fremtiden løser jeg naturligvis med glæde alle de opgaver, Thomas, Pernille og en ny redaktør lægger hos mig, så jeg støtter, at vi lægger en ny strategi, mens vi er på toppen. Udsigten er så dejlig over skyerne, og vi har i dag et betydeligt overskud til at tænke nyt, slutter Christian W. Larsen.

Du er hermed inviteret til at ansøge om jobbet som ny chefredaktør for Dansk Markedsførings medier her.