Patrick Teglstrup Rasmussen har sagt farvel til høreapparater og goddag til regnskabsverdenen.

Det skyldes, at han har forladt stillingen som digital marketingdirektør hos C20-selskabet William Demant for at blive CMO i Dinero.

Det er et selskab, skabt af serieiværksætteren Martin Thorborg, som leverer et online regnskabsprogram, der i dag bruges af over 120.000 iværksætter og små og store virksomheder.

Dinero blev i november solgt til norske Visma for et ukendt millionbeløb.

- Som søn af en iværksætterfamilie er jeg slet ikke i tvivl om, at Dinero er det rigtige næste skridt, lyder det fra Patrick Teglstrup Rasmussen i en pressemeddelelse.

- Jeg kommer til en virksomhed, der knokler for at levere det bedst mulige regnskabsprogram til iværksættere og små og mellemstore virksomheder, og jeg glæder mig til både at skulle arbejde med den daglige markedsføring og samtidig trække de strategiske linjer ind i fremtiden, fortsætter han.

Et glædeligt gensyn

Den nye CMO har tidligere arbejdet sammen med Martin Thorborg i et andet af serieiværksætterens selskaber, nemlig SPAMfighter.

- Jeg er enormt glad for, at Patrick nu er en del af teamet. Faktisk forsøgte jeg at kapre ham for halvandet år siden, men der skulle han lige afprøve livet i en stor virksomhed. Heldigvis er han kommet til fornuft, og nu får vi en dygtig fyr, som er passioneret omkring sit job, og som samtidig vægter det sociale højt, siger Martin Thorborg.

Helt tæt på brugerne

Hos William Demant havde Patrick Teglstrup Rasmussen det digitale ansvar på globalt niveau.

- Jobbet kom for langt væk fra at analysere tal og den daglige optimering af markedsføringen, som jeg brænder for. Jeg lærte en masse hos William Demant, men følte mig ikke tæt nok på

slutbrugerne. Nu er jeg tilbage ved hardcore markedsføring, hvor jeg fra minut til minut kan være med til at præge udviklingen, siger Patrick Teglstrup Rasmussen, der tiltrådte sin nye stilling den 3. april.