Danmarks suverænt største forlag, Gyldendal, har ansat Loa Brix som marketingchef, hvilket skal ses som et led i udviklingen af forlagets marketingafdeling. Her skal Loa Brix lede det team, der markedsfører over 500 titler om året.

- Forlagets udgivelser skal præsenteres som relevante og betydningsfulde for flest mulige læsere blandt deres særlige publikum, lyder det fra Mette Holbæk, marketingdirektør i Gyldendal Forlag, i en pressemeddelelse.

- Med sin ledelsesmæssige baggrund og kommunikationserfaring er Loa Brix den helt rigtige til at udvikle det daglige arbejde med vores markedsføring, fortsætter hun.

Masser af erfaring

Loa Brix har siden 2014 arbejdet som chef for koncernkommunikation i Energi-, Forsynings- og Klimaministeriet, hvor hun bl.a. har haft ansvar for ministeriets kommunikationsstrategi og digitale kommunikation.

Før det har hun arbejdet som bl.a. kommunikationschef i partnerorganisationen Gate 21 og som rådgiver hos Think PR og Butterflies PR and more…

Loa Brix er uddannet cand.mag. i litteraturhistorie og retorik fra Aarhus Universitet i 2005 og er netop tiltrådt i sin nye stilling hos Gyldendal.

jml