Der sker ting og sager på marketingfronten hos Danmarks største it- og teleselskab, TDC, hvor Mikkel Lind som tidligere omtalt i maj blev ny Head of Group Brand & Marketing Strategy for telegigantens overordnede selskab, TDC Group.

Nu udvides indsatsen yderligere med en ny marketingchef og en community manager, der skal være med til at skærpe kommunikationen af TDC Group-brandet.

Et brand, der ingen direkte kundeforhold har, da de ligger i koncernens subbrands, men TDC-navnet har en lang historik herhjemme og et stærkt netværk, der fortsat skal kommunikeres bredt .

Det så man bl.a. i fjor, hvor TDC Group gik i luften med et crowdsourcet kampagneunivers – ”En god forbindelse” – udarbejdet i samarbejde med Cosmic People.

Valget som ny marketingchef faldt på Astrid Ryberg Johansen, der kommer til TDC Group fra dagbladet Børsen, hvor hun har slået sine folder i seks år. De seneste knap fire år som Head of Marketing.

- Det bliver en spændende udfordring at komme til at arbejde med et C20-brand, som alle danskere har et forhold til, siger hun.

Astrid Ryberg Johansen ser også frem til at prøve kræfter med en helt ny branche.

- Det er noget helt andet end at arbejde i mediebranchen. Konkurrencen i den danske telebranche er knaldhård og den kommercielle kommunikation massiv, og det bliver en spændende opgave at være med til at slå TDC Group-brandet endnu bedre fast i danskernes bevidsthed fremover, siger hun.

Derudover glæder Astrid Ryberg Johansen sig til at kaste sig over – og holde snor i – TDC Groups mange bureausamarbejder.

- På Børsen lavede vi rigtig meget inhouse i marketingafdelingen, men i TDC Group marketing er setuppet helt anderledes. Det meste håndteres af vores bureau-samarbejdspartnere, og jeg ser frem til det nære samarbejde med dem, slutter hun.

Astrid Ryberg Johansen begyndte - sammen med den nye Community Manager Katrine Jensen - i sit nye job i går, og hun refererer til Mikkel Lind.