Som led i en offensiv, international treårsplan styrker Kähler sin marketingafdeling med to tunge, strategiske profiler, som skal være med til at styrke den danske keramikvirksomheds fokus på international brandopbygning og digitalisering.

Ind som ny Head of Marketing & E-commerce har Kähler hentet Anders Øllgaard.

Han er vendt tilbage til Danmark efter fem år i Schweiz, hvor han var Head of Communications, EMEA hos The North Face. Tidligere har han været ansat hos Carlsberg som bl.a. Brand Manager for Export & License.

I sin nye rolle skal Anders Øllgaard lede Kählers marketingafdeling og være med til at sikre en fortsat positiv udvikling af brandet på eksisterende markeder, samt opbygge en stærk position internationalt.

Ud over Anders Øllgaard har Kähler også hentet Martin Halling Ørby ind i en nyoprettet stilling som E-Commerce Manager med ansvar for den digitale strategi.

Han kommer fra en stilling som indkøbsdirektør hos Stylepit, hvor han gennem mere end syv år har været med til at opbygge den danske webshops indkøbsstrategi og stærke position i markedet. Tidligere har han desuden været ansat i Magasin du Nords indkøbsafdeling.

Om nyansættelserne siger Jesper Holst Schmidt, Kähler Designs CEO, at man gennem længere tid har arbejdet på en ambitiøs tre-årsplan, der skal løfte Kähler op på et endnu højere niveau både brandmæssigt og digitalt.

- Jeg er derfor glad for at kunne præsentere to så stærke profiler på posterne som Head of Marketing & E-commerce og E-commerce-manager, og jeg glæder mig meget til, at både Anders og Martin folder deres kompetencer ud i Kähler-regi, hvor de sammen med den øvrige marketingafdeling skal implementere den plan, vi i ledelsen netop har præsenteret for hele virksomheden.