Danmarks største it- og teleselskab TDC Group har sat en ny mand i spidsen for marketingindsatsen af selskabets overordnede branding.

Valget er faldet på Mikkel Lind, der er ny Head of Brand & Marketing Strategy i TDC Group, hvor han refererer til Louise Knauer, tidligere direktør i reklamebureauet Wibroe, Duckert & Partners og i dag Chief Strategy Officer og koncerndirektør i TDC Group.

- Desværre valgte vores tidligere marketingansvarlige, Cecilie Boas Linde, tidligere på året at søge nye udfordringer som ny marktingchef for Skoda i Danmark, men jeg ser frem til udfordringen, siger Mikkel Lind.

Ingen enkel opgave

Han har masser af erfaring fra TDC-koncernen, hvor han bl.a. tidligere har været ansvarlig for it- og telegigantens mange bureausamarbejder på tværs af hovedbrandet og subbrands som YouSee, Telmore, Fullrate og Blockbuster.

Før tiden i TDC har han bl.a. slået sine folder hos Dentsu Aegis i Danmark som kontaktdirektør, ligesom han har stået i spidsen for kommercielle partnerskaber hos dagbladet Børsen.

Mikkel Lind kan fortælle, at han ser frem til den langtfra enkle opgave at stå i spidsen for kommunikationen af TDC Groups brand.

Hovedbrandet TDC Group har således ingen direkte kundeforhold, da de ligger i koncernens subbrands, men TDC-navnet har en lang historik herhjemme og et glimrende netværk, der skal kommunikeres gode historier omkring.

- Vi gik, som I også skrev om, i luften med et crowd sourcet kampagneunivers i fjor i samarbejde med Cosmic People, der har leveret fint på alle parametre. Det samarbejde fortsætter, og da det var tænkt som en bred kommunikationsplatform fra starten af, har vi masser af muligheder for at aktivere det på nye og spændende måder fremadrettet, siger Mikkel Lind.

Søger nye medarbejdere

Han mener også, at TDC Group har en hel del lavthængende marketing-frugter at høste. Bl.a. i  forbindelse med TDC’s mange indsatser inden for social ansvarlighed.

- Mit hjerte bløder for CSR, og vi har så mange spændende initiativer på områder, som vi vil kommunikere endnu bedre fremadrettet, siger Mikkel Lind.

Et par eksempler på TDC Groups indsats på dette område er Børnetelefonen i samarbejde med Børns Vilkår og samarbejdet med Danske Skoleelever om kampagnen ”WiFive – det gode digitale fællesskab”, der skal ruste børn og unge bedre til at begå sig online.

Mikkel Lind tiltrådte i den nye stilling i går, og han er nu gået på jagt efter en ny marketingchef og community manager til TDC Group.