I 2009 forlod Rikke Laumann bureaubranchen efter 10 år som strategisk planner hos henholdsvis Wibroe, Duckert & Partners og Grey København for at blive selvstændig strategisk rådgiver for flere større bureauer og annoncører.

Nu vender hun tilbage, da hun 1. september begyndte som strategisk direktør og partner i reklamebureauet Yellow, der bl.a. kan skrive Carlsberg, DONG Energy og DSB på kundelisten.

Det sker efter knap fire års samarbejde mellem parterne, og nu var det blevet tid til at knytte båndene endnu tættere sammen, lyder forklaringen.

Rikke Laumann har baggrund som cand.com. i Kommunikation og psykologi samt en Executive Master i Corporate communication.

- Det er ikke fordi, det har skortet på arbejde som rådgiver. Men tiden er kommet til at være en del af et større fællesskab, siger Rikke Laumann.

- I Yellow har jeg fundet en samling ligesindede, der har samme appetit på kommunikation og en ligefrem tilgang, som jeg selv bryster mig af. Vi har samme syn på samarbejdet med kunderne og insisterer på, at løsninger bliver bedre, når de er blevet til i godt humør, siger hun.

Dygtig strateg

Søren Sachs, CEO i Yellow, ser naturligvis frem til det endnu tættere samarbejde.

- Rikke er en gevinst for Yellow. Bureauet har været igennem en fin udvikling, og i den sammenhæng er Rikke en naturlig brik. Vi har arbejdet tæt sammen i flere år og gennem de sidste år på daglig basis.

- Hendes strategiske evner er stærke, hendes formidling er aldrig ligegyldig, og hun har haft stor betydning for samarbejdet med flere af vores kunder, siger han.

Ejerkredsen i Yellow udgøres nu af CEO Søren Sachs, kreativ direktør Jakob Bruun , kontaktdirektør Cathrine Brekke, strategisk direktør Rikke Laumann og bureauets grundlægger Steen Bundgaard.