Efter 8 år hos MEC, der sidste år blev til Wavemaker gennem en fusion med Maxus, har Claus Enggaard valgt at sige ja tak til et nyt job.

Han forlader et job som Chief Client Officer for at blive CEO for det norskejede JCP Nordics forretning i Danmark. JCP står for Just Cruzin Productions, og det er et bureau, der er fokuseret på oplevelsesmarkedsføring.

Jesper Prisholm forlod rollen som direktør for bureauet i foråret, hvor Christian Koldbech trådte til som konstitueret direktør. Han vender nu tilbage til rollen som chef for den ene del af JCP, der under navnet Arena arbejder med konceptudvikling.

Det er f.eks. Christian Koldbech, der står bag eventen A Walk in the Park, som løber af stabelen d. 19. august i København og d. 2. september i Aarhus.

Derudover håndterer han også eksempelvis DM i Beach Volley for Dansk Volleyball Forbund samt en række af Bilkas og dermed Dansk Supermarkeds største landsdækkende events.

Claus Enggaard overtager ledelsen af et bureau, der havde et stærkt udfordrende 2017, som bød på markant nedgang i bruttofortjenesten og et underskud på 2,5 mio. kr. Men hans opgave er klar: han skal få bureauet til at vokse.

- Vi har en ejer, der har viljen og musklerne til at investere i at vækste forretningen. JCP er meget stærke i Norge, og har også fået bygget Sverige op. Nu er turen kommet til Danmark, og JCP rummer mange stærke koncepter og kompetencer at bygge videre på. Så jeg synes, det var en spændende udfordring at tage op, siger Claus Enggaard.

Fællesnævneren for JCPs arbejde er oplevelsesmarkedsføring, mens man på eksekvering og aktivering arbejder bredere på platforme. Events er en måde at udkomme på, men der er andre måde at dele og sprede kommunikationen – som f.eks. SoMe og PR.

JCP arbejder i Norden bl.a. for PepsiCo, Mars og Unilever og på B-t-B siden bla. Atea og Dansk Industri.