Christian Godske siger farvel til MediaCom og tiltræder d. 1. februar som Head of Commercial Product Development hos TV 2.

I den nyoprettede stilling får han det tværgående udviklingsansvar i spændingsfeltet mellem reklamesalg og abonnements-tv i mediehuset.

- Vi ønsker på TV 2 at sætte en ny dagsorden på mediemarkedet med lanceringen af databerigede tv-reklamer, og vi ønsker at drive udviklingen for databerigede reklamekontakter på tværs af tv og vores digitale platforme, lyder det fra Flemming Rasmussen, TV 2s kommercielle direktør, i en artikel om den nye ansættelse på tv2.dk.

Flemming Rasmussen mener, at Christian Godske er en af de dygtigste i den danske mediebranche, når det kommer til digitale kompetencer.

Og Christian Godske har da også høstet masser af digital erfaring, heriblandt i de første 11 år af sin karriere, der foregik hos MediaCom.

Masser af MediaCom-erfaring

Han startede som Digital Media Director i 2002, blev herefter Account Director for derefter at tiltræde en stilling som Head of Digital. Christian Godske skiftede til kundesiden i 2013, hvor han blev Media Director for Carlsberg Group.

I fjor vendte han tilbage til MediaCom som ny Chief Digital Officer for mediebureuaet i Norden.

- Digitale forretningsmodeller og nye digitale muligheder har præget min karriere i mange år, og med de ambitioner, som TV 2 har for fremtidens tv-reklame og for databeriget produktudvikling, får jeg en unik mulighed for at forene TV 2s store kompetence inden for tv-reklame med min erfaring omkring digital og databeriget reklame, siger Christian Godske til tv2.dk.

- Jeg glæder mig i sagens natur også til at være med til at sætte en ny branchestandard for tv-reklame i Danmark. Jeg tror personligt, at databeriget tv-reklame i første omgang kommer til at revolutionere hele den velkendte tv-reklame-oplevelse, men på længere sigt tror jeg, at databeriget tv-reklame vil flytte investeringerne i web-tv tilbage til tv-markedet på grund af kvaliteten af indhold og eksponering, fortsætter han.

TV 2s nye chef for kommerciel produktudvikling af reklameforretningen kommer til at referere til TV 2s kommercielle direktør, Flemming Rasmussen.

Christian Godske indtræder samtidig i TV 2s kommercielle ledergruppe, som hidtil har bestået af salgsdirektør Peter Olafsson, salgsdirektør Stig Møller Christensen og Jacob Fischer-Nielsen, der er chef for Kommercielle Partnerskaber i mediehuset.